پیام پکن به ترامپ در خصوص سیاست های "چین واحد"

© AFP 2023 / Nicolas Asfouri پیام پکن به ترامپ در خصوص سیاست های "چین واحد"
پیام پکن به ترامپ در خصوص سیاست های چین واحد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده مریکا اعلام کرده است که؛ سیاست "چین واحد" غیرقابل تجدید نظر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، چین در پاسخ به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده مریکا اعلام کرده است که؛ سیاست "چین واحد" غیرقابل تجدید نظر است. پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهو منتخب امریکا در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفته بود که آماده است تا در مورد سیاست "چین واحد" مذاکره کند. لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد؛ "در دنیا فقط یک "چین واحد"  وجود دارد، و تایوان بخشی از خاک چین است و این مطلب غیر قابل انکار می باشد. جمهوری خلق چین یک دولت قانونی است و این دولت قانونی " دولت جمهوری خلق چین تنها دولت مشروع چین است و این واقعیتی است که از لحاظ بین المللی به رسمیت شناخته شده است و هیچکس نمی تواند آن را تغییر دهد، سیاست "چین واحد" امری غیر قابل مذاکره و تغییر و بر مبنای رابطه سیاسی بین "چین واحد" و ایالات متحده امریکاست". وی افزود: " ما از امریکا می خواهیم حساسیت بالای مسئله تایوان را درک کند و به تعهدات دولت­های پیشین ایالت متحده امریکا در قبال سیاست "چین واحد" پایبند باشد، تا موجب اثرات منفی بر توسعه روابط دو کشور و همکاری در زمینه های مهم نشود".

 پیش از این دونالد ترامپ با تماس تلفونی اش با رئیس دولت تایوان به طور جدی این تفاهمنامه را زیر پا گذاشته است. پکن هر گونه تماس از سوی مقامات کشورهای خارجی را با مقامات تایوان محکوم می کند.
واشنگتن از زمان به رسمیت شناختن پکن در1979، تنها روابط رسمی اش را با تایوان حفظ کرده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала