افغانستان روزهای یک‌شنبه و دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرد

 /  مراجعه به بانک تصاویر افغانستان روزهای یک‌شنبه و دوشنبه آینده را عزای عمومی اعلام کرد
افغانستان روزهای یک‌شنبه و دوشنبه آینده را عزای عمومی اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، بدنبال کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در حملات تروریستی روز سه‌شنبه گذشته در ولایت‌های کابل،‌ قندهار و هلمند، روزهای یک‌شنبه و دوشنبه این هفته را عزای عمومی اعلام کرده است.

براساس حکمی که توسط اشرف‌غنی صادر شده است، این اقدام به منظور «اعزاز و اکرام شهدای حوادث ترورستی به منظور همدردی و غم‌شریکی با شهدای حوادث تروریستی اخیر در ولایت‌های کابل،‌ قندهار و هلمند و بخاطر اعزاز و اکرام دیپلومات‌های شهید دولت دوست و برادر امارات متحده عربی» صورت گرفته است.
همچنین در این حکم آمده است که در روزهای یکشنبه و دوشنبه، بیست و ششم و بیست و هفتم جدی، بحث روزهای عزای عمومی، پرچم افغانستان در سراسر این کشور و نمایندگی‌های سیاسی‌اش نیمه برافراشته خواهد بود.
اشرف‌غنی در این حکم خود هیاتی را تحت ریاست صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه نیز توظیف کرده تا در مراسم تعزیت دیپلومات‌های کشته شده امارات متحده عربی در آن کشور شرکت کند.
اشرف‌غنی در این حکم گفته است که قرار است به «پاس احترام» به دیپلومات‌های کشته شده امارات متحده یک منار یاد بود در شهر قندهار اعمار و لوح یاد بود از آنان در مقر وزارت امور خارجه افغانستان نصب شود.
روز سه شنبه گذشته در انفجاری در مهمان خانه والی قندهار، چند مقام محلی به شمول پنج دیپلومات امارات متحده عربی به قتل رسیدند. در این انفجار معاون والی قندهار و دو عضو مجلس نمایندگان نیز کشته شدند. همچنین در دو حمله انتحاری در کابل و یک حمله انتحاری دیگر در ولایت هلمند نیز،‌ سه ‌شنبه گذشته ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала