داعش از حامیان خود کمک خواسته است

© East News / Balkis Pressابوبکر البغدادی
ابوبکر البغدادی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ابوبکر البغدادی رهبر داعش می کوشد با اعزام هیات به کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس سعی میورزد به هر شیوه از سقوط زودهنگام این گروه جلوگیری کند.

العالم به نقل از عمر بدر الدین گزارش داد که هدف البغدادی از اعزام این هیأت درخواست کمک مادی به منظور خرید سلاح بوده است. وی افزود، گروه تروریستی داعش این اقدام را پس از آن انجام داده که مقدار زیادی از توان تسلیحاتی اش را در جریان درگیری های اخیر از دست داده است.

بدر الدین افزود، طرح البغدادی تماس با حامیان مالی برای خرید سلاح است، به ویژه پس از آنکه در حملات اخیر بخش زیادی از تسلیحات اش را از دست داد و نیروهای ارتش عراق، تروریست های داعش را مجبور کردند بدون سلاح فرار کنند.

این کارشناس یادآور شد، داعش می کوشد پس از فرار تعداد زیادی از تروریست هایش، یکپارچگی خود را حفظ کند.
بدر الدین افزود که اگر داعش قادر به تامین هزینه از هوادارانش در برخی از کشورهای عربی نباشد، عملیات آزادسازی موصل به بیشتر از 2 هفته مبارزۀ نیاز نخواهد داشت، اما اگر قادر به تامین این هزینه شود، شرایط وخیم خواهد داشت؛ زیرا اگر سلاح بدست بیارند، آنها بیشتر مقاومت خواهند کرد.

بدر الدین تصریح کرد، البغدادی اکنون در حال گدایی از حامیانش است چون می خواهد غرب موصل را ویران کند، البته مقدار زیادی بمب دارد که به وسیلۀ آن علیه ارتش عراق مقاومت کند. اگر چه این طرح برای نیروهای عراقی خطرناک است اما باعث اتمام سریع توانمندی تسلیحاتی گروه داعش     

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала