دانشمندان: 97% از بدن انسان را مادهء ستاره ای و درخشان تشکیل میدهد

© Photo / NASAدانشمندان: 97% از بدن انسان را مادهء ستاره ای و درخشان تشکیل میدهد
دانشمندان: 97% از بدن انسان را مادهء ستاره ای و درخشان تشکیل میدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان دانشگاه ایالتی نیومکزیکو در آمریکا مدعی شده‌اند که بخش اعظمی از بدن انسان از غبار و ذرات ستاره‌ای تشکیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع علمی، دانشمندان با استفاده از تکنیک طیف‌ سنجی به سنجش توزیع عناصر کلیدی حیات در بیش از 150 هزار ستاره کهکشان راه شیری پرداخته و به این نتیحه رسیدند که 97 درصد بدن انسان حاوی عناصر ستاره‌ای اس، شش عنصر رایج حیات روی زمین شامل کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن، سولفور و فسفر است و به گفته این محققان، تردیدی نیست که منشا بسیاری از این عناصر در ستارگان است. این عناصر بخش زیادی از بدن انسان (حدود 97 درصد) را تشکیل می‌دهند.فهرستی از بیش از 150 هزار ستاره به دانشمندان در کشف این حقیقت کمک کرد. مقادیر چندین عنصر شیمیایی برای هر ستاره در این فهرست آمده است.

این نخستین بار است که سنجش‌های عناصر حیاتی در این میزان بزرگ از ستارگان انجام شده است. 

ستاره‌شناسان پروژه آسمان دیجیتال اسلوآن این رصدها را با استفاده از طیف‌سنج APOGEE تلسکوپ 2.5 متری بنیاد اسلوآن در رصدخانه آپاچی پوینت نیومکزیکو انجام دادند. این ابزار  به جمع‌آوری نور در بخش نزدیک مادون قرمز طیف الکترومغناطیس پرداخته و آن را مانند یک منشور برای نمایش نشانه‌های عناصر مختلف در جو ستارگان پراکنده می‌کند.

 

به ادعای محققان، بسیاری از اتم‌های سازنده بدن انسان در گذشته دور در داخل ستارگان ساخته شده که پس از سفرهای طولانی از ستارگان باستانی به زمین رسیده‌اند. ستارگان بیشتر از هیدروژن ساخته شده‌اند اما مقدار کوچکی از عناصر سنگین مانند اکسیژن نیز در طیف ستارگان قابل شناسایی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала