دانشمندان روسیه ماشین های جنگی را نامرئی می کنند

© Sputnik / Igor Ageenkoدانشمندان روسیه ماشین های جنگی را نامرئی می کنند
دانشمندان روسیه ماشین های جنگی را نامرئی می کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان دانشگاه فنی — پژوهشی ملی « میسیس» مسکو فراماده ای را اختراع کردند که با استفاده از آن می توان وسایل نقلیه جنگی« نامرئی » را بر اساس فناوری « استلس» ساخت. دانشمندان در باره طرح های خود در مقاله ای تعریف کردند که در مجله معتبر بین المللی Physical Review B منتشر شده است.

فراماده ها — موادی هستند که در طبیعت وجود ندارند و  بطور مصنوعی  ساخته می شوند و دارای ساختار ناهمگن هستند که تغییر جهت  و خصوصیات امواج الکترو مغناطیسی  و  هدایت  خصوصیات نور را ممکن می سازد.  با کمک  فراماده ها می توان به عنوان مثال  در یک دیاپازون مشخص  پرتوهای الکترو مغناطیسی،  اشیاء را نامرئی کرد.

به دلیل  اینگونه   خصوصیات  منحصربفرد،  می توان از فراماده ها در طراحی مجتمع های دفاعی — صنعتی» و کامپیوترهای مافوق قوی  که در آنها سیگنال های فوتونی جای سیگنال های  الکتریکی  را می گیرند، استفاده کرد.

طرح کنونی  توسط متخصصان « میسیس» مسکو  و همکاران آنها از  دانشگاه  « کریت» (ایراکلیون، یونان) به انجام رسید. در سال 2016 میلادی  روسیه و یونان  مموراندوم همکاری  در فناوری  کوانتومی  و سرمایه گذاری مشترک  پروژه های تحقیقاتی  از جمله فراماده ها را به امضا رساندند.

آلکسی باشارین  رهبر پروژه  و دانشیار آزمایشگاه « فراماده های مافوق هادی»  دانشگاه فنی « میسیس»  مسکو  در این خصوص گفت: «  بخش  تجربی  تحقیقات ما — ساخت  فراماده ای منحصربفرد بشکل شبکه  مسطح  کوچکی به  نام « متامولکول» است  که با کمک برش لیزری از یک قطعه واحد فولاد  معمولی  درست شده است».

 به گفته باشارین، شکل خاص  و پیکربندی  سلولها به این صورت  ساخت فراماده  با خصوصیات منحصربفرد را ممکن می سازد.  بر اساس آن می توان سنسورهای  مافوق حساس را ساخت  که پایه و اساس  نسل جدید  گیرنده های مواد منفجره و  ممنوعه خواهد بود.

در گزارش « میسیس» در این خصوص آمده است: «  علاوه بر آن،  با اضافه  نیمه هادی های غیر خطی، از این فراماده می توان در فناوری « استلس» استفاده کرد». فراماده جدید می تواند یکی از اجزاء  مهم  برای لیزرهای ابرمدرن  و کامپیوترهای کوانتومی بشود.

شرکت « ارتباط فضایی»  و یکسری از شرکت های روسیه که در رشته فضایی کار می کنند  نسبت به این  اختراع ابراز توجه کرده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала