انگلیس باید خود را برای مذاکرات سخت با اتحادیه اروپا آماده کند

© AFP 2023 / Jack Taylorانگلیس باید خود را برای مذاکرات سخت با اتحادیه اروپا آماده کند
انگلیس باید خود را برای مذاکرات سخت با اتحادیه اروپا آماده کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر انگلیس در مجمع جهانی اقتصادی داووس تاکید کرد که کشورش باید خود را برای مذاکرات سخت با اتحادیه اروپا برای خروج آماده کند.

به گزارش  سپوتنیک،گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی "ویرتشافتز ووخه" آلمان مینویسد، "ترزا می" نخست  وزیر انگلیس در مجمع جهانی اقتصادی در داووس اعلام کرد که انتظار جدایی سخت انگلیس از اتحادیه اروپا را دارد.

وی افزود: انگلیس باید خود را برای مذاکرات سخت با اتحادیه اروپا آماده کند. انگلیس دوران تغییرات مهم در خانه را در پیش رو دارد. این بدین مفهوم است که ما باید بپذیریم که راه پیش روی ما گاهی اوقات نا امن می شود.

ترزا می همچنین تاکید کرد که وی همزمان برای بستن یک توافقنامه تجاری جسورانه و بلند پروازانه با اتحادیه اروپا تلاش می کند. بخصوص انگلیس می خواهد بعد از خروج یک نقش رهبری جهانی به عنوان قدرتمندترین مدافع بازار و تجارت آزاد را بر عهده گیرد.

ترزا می، روز سه شنبه نیز در یک سخنرانی به تشریح استراتژی لندن برای خروج از اتحادیه اروپا پرداخته و یک جدایی واضح از این اتحادیه را اعلام کرده و گفت: کشور ما بازار داخلی اروپا را ترک می کند.  به جای آن برای قراردادهای تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و دیگر کشورها تلاش خواهد کرد.

"ترزا می" در داووس همچنین گفت که گفتگوها درباره مناسبات تجاری آینده با نیوزلند، استرالیا و هند در حال حاضر جریان دارد.

مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بعد از ارائه درخواست رسمی خروج لندن در اواخر ماه مارس آینده آغاز می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала