عذرخواهی بان کی مون به خاطر پرونده فساد بستگانش

© AFP 2023 / Bertrand Guayعذرخواهی بان کی مون به خاطر پرونده فساد بستگانش
عذرخواهی بان کی مون به خاطر پرونده فساد بستگانش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل سابق سازمان ملل که احتمالا قصد شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی را دارد، به خاطر نگرانی‌های عمومی نسبت به دخالت بستگانش در پرونده رشوه و فساد مالی، عذرخواهی کرد.

به گزارش سپوتنیک، گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز مینویسد، پس از آنکه نام تعدادی از بستگان بان کی مون در پرونده فساد مالی و رشوه در آمریکا، مطرح شد، دبیر کل سابق سازمان ملل به خاطر این مساله رسما عذرخواهی کرد.

وی با انتشار بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات بین مقام های قضایی کره جنوبی و آمریکا کاملا شفاف باشد تا هیچ گونه شک و تردید و ابهامی در افکار عمومی کره جنوبی باقی نماند.

وی بار دیگر تصریح کرده است که مطلقا هیچ اطلاعی از این پرونده فساد مالی نداشته است.

وزارت دادگستری کره جنوبی نیز اعلام کرد که در حال هماهنگی با دولت آمریکا در خصوص درخواست بازداشت برادر بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل است. این مطلب را خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک منبع ناشناس اعلام کرده است.

یک دادستان آمریکایی گفته است که واشنگتن از کره جنوبی خواسته است تا "بان کی سانگ" را به اتهام دست داشتن در این پرونده فساد مالی بازداشت کند.

دادستان‌ های آمریکا برادر و برادرزاده بان کی‌ مون را به رشوه‌ دادن به یک مقام رسمی اهل یک کشور خاورمیانه‌ از طریق یک واسطه ‌آمریکایی متهم کرده‌اند.

بان کی‌ مون از سال 2007 تا پایان سال 2016 دبیر کل سازمان ملل متحد بود.

تحلیلگران بر این باورند که تخلف بستگان نزدیک بان کی مون ممکن است بر رقابت وی در انتخابات ریاست‌ جمهوری کره جنوبی تاثیر منفی بگذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала