امضاء سیزده پروژه به ارزش میلیون ها افغانی

© Sputnik / Vladimir Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر امضاء سیزده پروژه به ارزش میلیون ها افغانی
امضاء سیزده پروژه به ارزش میلیون ها افغانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت احیا و انکشاف دهات کشور امروز(۳ دلو) قرار داد ۱۳ پروژه سرکسازی و آبرسانی را با شماری از نمایندگان شرکت های خصوصی و شورای های انکشافی قریه ها به امضا رساند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل خبرگزاری "بخدی"، انجنیر نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات در کنفرانس خبری امروز گفت که این پروژه ها جز برنامه های سال مالی ۱۳۹۶ می باشد.
به گفته آقای درانی کار عملی این پروژه ها قرار است که هفته آینده آغاز شود.
آقای درانی گفت: از میان ۱۳ قرار داد، ۴ پروژه شامل ۳۶،۶ کیلومتر سرک و ۲۳۴ متر پل به ارزش ۷۴۷ میلیون افغانی عملی می شود.
او همچنان افزود که پروژه ها در ولایت های بلخ، لوگر، تخار و پکتیا تطبیق و عملی شوند، درانی همزمان گفت که ۹ پروزه آبرسانی به ارزش بیش از ۱۳ میلیون افغانی در ولایت‌های کنرها، نورستان، پروان، بغلان و غور عملی انجام می شود.
وزیر احیا و انکشاف دهات گفت که آنان مسوولیت دارد تا قرارداد ها را بصورت درست، با نظارت دوامدار تکمیل کند.
نصر احمد درانی تاکید کرد شر کت هایی که امروز با ما قرارداد امضاء کردند مسوولیت دارند تا قرارداد ها را بصورت درست، با کیفیت و در وقت معین آن تکمیل کنند.
بیش از ۵۰ پروژه در سال مالی جدید
انجنیر نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات که پیش از این از سوی مجلس نمایندگان به دلیل این که بودجه سال مالی گذشته را به مصرف رسانده بود، تقدیر شد.
در همین حال اکبر رستمی سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات به خبرگزاری بخدی گفت که این وزارت توانسته است که از شروع سال مالی ۱۳۹۶ تا کنون بیش از ۵۰ فیصد پروژه را به مصرف رسانده است.
آقای رستمی گفت که در سال مالی ۱۳۹۶ تا کنون ۶۰ پروژه برنامه ملی راه سازی رسوتایی، آبرسانی و انسجام ساحوی را با شرکت های تطبیق کننده آن امضا کرده اند.
به گفته سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات ارزش پروژه های ۱۳۹۶ که در این وزارت امضا شده است بیش از ۱،۷ میلیارد افغانی می رسد.
او این کار را گامی خوب در راستای ایجاد راه‌ های مواصلاتی و رسانیدن خدمات به مردم می داند.
تقدیر از وزیر
آقای رستمی می گوید که اتحادیه کارگران و کارمندان افغانستان (امکا) امروز نصیر احمد درانی وزیر احیا و انکشاف دهات را به دلیل دست ‌آوردها و فعالیت ‌های این وزارت تقدیر کرد.
معروف قادری رییس اتحادیه امکا می‌ گوید که وزارت احیا و انکشاف دهات سهم بزرگ در برنامه ملی کار برای صلح داشت و تاکنون برنامه کاریابی را در ۳۴ ولایت آغاز کرده است.
آقای قادری گفت: هیات رهبری اتحادیه امکا بعنوان یک نهاد مدنی تصمیم گرفتند که از فعالیت‌ ها، دست ‌آوردها و کارکردهای وزیر احیا و انکشاف دهات با اهدای یک مدال تقدیر شود. 
گفته می شود که امکا امروز این مدال را به پاس خدمات ارزنده و پر دست آورد وزارت احیا و انکشاف دهات به وزیر آن تفویض کرده است.
از سوی هم، وزیر احیا و انکشاف دهات می‌ گوید تلاش دارند در جریان سال مالی جدید نیز با تطبیق پروژه‌ ها و برنامه‌ ها بیشترین خدمات را به مردم انجام دهند    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала