وعده ترامپ برای نابودی تروریست ها

© REUTERS / Carlos Barriaوعده ترامپ برای نابودی تروریست ها
وعده ترامپ برای نابودی تروریست ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ خطاب به نیروهای امریکایی گفت: "من در تمامی راه با شما استم. شما کسی را دارید که در کنارتان خواهد بود. این کار را با هم انجام خواهیم داد. صادقانه بگویم، پشتیبانی شما و همتی که نشان می‌دهید، شگفتی‌انگیز است"

به گزارش اسپوتنیک به نقل طلوع نیوز، دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالت متحده امریکا، در روز سوگند وفاداری وعده داد که هراس‌افگنی را در جهان، نابود خواهد ساخت.

ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، پس‌از تحلیف‌اش تأکید ‌ورزید که در کنار تقویت ائتلاف‌های کهنه، ایتلاف‌های تازه‌یی را در برابر تندرَوِی و هراس‌افگنی ایجاد خواهد کرد.

ترامپ گفت: «ما ائتلاف‌های کهنه را تقویت خواهیم کرد و ائتلاف‌های تازه‌یی را نیز ایجاد می‌کنیم. ما یک جهان متمدن را در برابر تندروی و هراس‌افگنی اسلامی، که آن را در سرتاسر جهان نابود خواهیم ساخت، متحد می‌سازیم.»

دونالد ترامپ، شکست‌دادن داعش و گروه‌های هراس‌افگن دیگر را و نیز انجام عملیات‌های مشترک را در برابر این گروه‌ها بالاترین اولویت‌های کارش می‌داند.

دونالد ترامپ، پس‌از سوگند وفاداری، در گفت‌وگوی ویدیویی با نظامیان امریکایی در افغانستان، از مأموریت این نیروها ستایش کرد.

ترامپ گفت: «من در تمامی راه با شما استم. شما کسی را دارید که در کنارتان خواهد بود. این کار را با هم انجام خواهیم داد. صادقانه بگویم، پشتیبانی شما و همتی که نشان می‌دهید، شگفتی‌انگیز است.»

داعش تهدید دیگری بر جهان و افغانستان است. دونالد ترامپ، بر شکست این گروه و انجام عملیات‌های نظامی مشترک برای سرکوب داعش، مختل‌ساختن سربازگیری‌ها و خشکانیدن منابع تمویل این گروه تعهد می‌سپارد.

دیدگاه حکومت و آگاهان امور

عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه، می‌گوید: «از دوام حمایت از نیروهای‌شان در این‌جا و تقویت نیروهای‌شان، که خودش یک قدم خوب و برآزنده‌است، یقین دارم که همکاری‌ها در سایر عرصه‌ها هم ادامه می‌یابد.»

آگاهان امور می‌گویند که فعالیت‌های طالبان، در بسیاری از بخش‌های افغانستان، به‌گونه بی‌پیشینه گسترش یافته‌است. القاعده نیز پس‌از سال‌ها نفس تازه کرده‌است. درعقب این همه چالش‌ها و هراس‌افگنی‌ها، دست پاکستان دانسته می‌شود.

فرامرز تمنا، رییس مطالعات ستراتیژیک وزارت امور خارجه، اظهار داشت: «کمک‌های مالی بین‌المللی ایالات متحده امریکا، که طبیعتاً باید این در جایی خرج شود که بازدهی‌اش به امنیت ملی امریکا باشد و دوم بحث مبارزه با تروریزم است، در هر دو مورد افغانستان با سیاست‌های آقای ترامپ گره می‌خورد.»

حامد صبوری، آگاه امور سیاسی، گفت: «مبارزه جدی را در قبال تروریزم در پیش خواهد گرفت. به این مفهوم هم است، زمانی که موضوع تروریزم و مبارزۀ جدی با آن مطرح می‌شود، پاکستان در آن شامل می‌شود.»

هدف بزرگ مأموریت ناتو و امریکا در افغانستان، نابودسازی هراس‌افگنان بوده‌است. اما در شانزده سال پسین، ظاهراً واشنگتن نتوانسته‌است به این هدف‌اش برسد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала