اختراع دستگاه تولید انرژی برق توسط یک متعلم بامیانی

© REUTERS / Mohammad Ismailاختراع دستگاه تولید انرژی برق توسط یک متعلم بامیانی
اختراع دستگاه تولید انرژی برق توسط یک متعلم بامیانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حسین‌داد متعلم صنف یازده مکتب در بامیان با ابتکار تازه، قادر به ساختن دستگاهی شده است که از امواج رادیویی انرژی برق تولید می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، این دستگاه کوچک قادر به تولید 3،5 ولت برق می‌باشد.

حسین‌داد می‌گوید، پنج سال است که دست به اختراعاتی زده است و تا کنون قادر به ساختن طیاره بدون سرنشین، راکت و اسکواتور شده است.

طیاره دست ساخته وی حدود 12 کیلومتر پرواز می‌کند و قابل کنترول می‌باشد.

حسین‌داد می‌گوید، برای ساخت دستگاه کوچک‌اش حدود یک‌ونیم هفته کار کرده و تلاش کرده است تا در این نوآوری‌اش از میان هزاران منبع برای تولید انرژي، فقط از امواجي کار گیرد که آزاد بودن آن‌ها در فضا ضرر زیادی به صحت انسان‌ها دارد.

این مخترع جوان گفته است که هدف وی ساختن دستگاه بزرگ‌تر بوده، اما مواد مورد ضرورت وی در بامیان و حتی در افغانستان وجود ندارند.

حسین‌داد از بررسی‌‌های تازه‌اش که در بارۀ شناسایی منابع انرژی انجام داده است می‌گوید:" منابع زیادی به ویژه انرژی گرمایی زمین در بامیان فروان است و قرن‌هاست که از آن استفاده نشده است". او می‌افزاید که اگر از این انرژی‌ها کار گرفته شود، توان تأمین برق تمامی بامیان را دارد.

حسین‌داد از برنامه‌های تازه‌اش می‌گوید، او تلاش دارد تا برای مشکل بی‌برقی در کشور نقطه پایان بگذارد و راهی را جستجو کند که افغانستان دیگر نیازمند کشورهای دیگر نباشد.

این مخترع نوجوان بامیانی از حکومت می‎‌خواهد که زمینه را برای جوانان مانند او فراهم سازد تا بتوانند با استفاده از ذهن خلاق‌شان در بخش‌های مختلف اختراعاتی داشته باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала