مذاکرات سوری سوری در آستانه

© Sputnik / Alexander Yurievآستانه
آستانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دکتر بشار الجعفری: هنوز برای پیش بینی نتایج نشست آستانه بسیار زود است

اسپوتنیک به نقل از سانا، دکتر بشار الجعفری تاکید کرد که مذاکرات آستانه بر تحکیم توافقنامه توقف آتش بس و یکپارچگی تلاش ها برای مبارزه با تروریسم متمرکز خواهد بود.

دکتر بشار الجعفری رئیس هیئت جمهوری عربی سوریه به مذاکرات آستانه حین گفتو گو در طیاره با خبرنگاران تاکید کرد هر نشستی که در راستای منافع ملت سوریه باشد برای دولت سوریه مهم است.

رئیس هیئت جمهوری عربی سوریه به مذاکرات آستانه اعلام کرد: هیئت جمهوری عربی سوریه برای مشارکت مثبت در مذاکرات و انتقال نظر رسمی و مردمی سوریه توجیه شده است.

دکتر بشار الجعفری توضیح داد: هدف اصلی دستورکار مذاکرات، تثبیت و تقویت توافقنامه  توقف عملیات جنگی و جدا کردن گروه های تروریستی "داعش" و "جبهه النصره" و گروه های مرتبط با آنان از گروه های مسلح امضا کننده توافقنامه توقف عملیات جنگی است. در این نشست تلاش می شود تا برای مبارزه با تروریسم  با شرکت کنندگان حاضر در این نشست، اشتراکاتی به وجود بیاید.

دکتر بشار الجعفری در مورد نقش ترکیه در این نشت گفت: این مذاکرات مذاکرات سوری — سوری بدون پیش شرط و بدون هرگونه دخالت خارجی است، ترکیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی سوریه را نقض کرده و به گروه های تروریستی کمک و از حل و فصل مسالمت آمیز بحران جلوگیری می کند و براین اساس هیچ گفتو گوی سوری — ترکی در کار نخواهد بود.

هیات جمهوری عربی سوریه به این مذاکرات شامل دکتر  بشار الجعفری رئیس هیئت جمهوری عربی سوریه، احمد عرنوس مشاور وزیر خارجه، دکتر ریاض حداد سفیر سوریه در مسکو، احمد کزبری عضو پارلمان سوریه، حیدر علی احمد، اسامه علی، امجد عیسی، جنرال دکتر سلیم حرباء، سرلشکر عدنان حلوه و دگروال سامر بریدی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала