گام های دوستی روسیه و جاپان با رزمایش مشترک آغاز شد

© Sputnik / Vitaliy AnkovБольшой противолодочный корабль "Адмирал Трибуц" в проливе Босфор Восточный
Большой противолодочный корабль Адмирал Трибуц в проливе Босфор Восточный - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با تاکیدهای جاپان برای مالکیت بر جزایر کوریل جنوبی در اقیانوس آرام که در اختیار روسیه است، دو کشور با هدف کاهش تنش ها رزمایش دریایی مشترکی را در این اقیانوس آغاز کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در این رزمایش رزمناو آدمیرال تروبیتس ناوگان اقیانوس آرام روسیه و یک کشتی نظامی نفتکش و دو رزمناو جاپانی ازجمله ناو بالگردبر «هیوگا» شرکت دارند. 

Russian President Vladimir Putin, left, and Japanese Prime Minister Shinzo Abe during a joint examination of the Primorsky Aquarium on Russky Island as part of the Eastern Economic Forum - اسپوتنیک افغانستان
دیدار پوتین با آبه از شهر ناگاتوی جاپان آغاز می گردد

شبکه تلویزیونی «راشاتودی» روز دوشنبه اعلام کرد: رزمایش نزدیک بندر مایزورو جاپان در ساحل اقیانوس آرام جریان دارد.
بخش نخست رزمایش شامل انجام ارتباطات و هماهنگی واحدهای دریایی است و در صورت شرایط مناسب جوی، بخش دوم شامل جست وجوی کشتی های گرفتار در توفان و امدادرسانی نیز برگزار می شود که تا دو روز دیگر ادامه خواهد داشت. 
مسکو همچنین در چارچوب همکاری های بیشتر با توکیو، خواستار اعزام واحدهای دریایی جاپان به بندر ولادی وستوک (خاور دور) روسیه برای یک ماموریت دوستانه شده است.
پیوندهای روسیه و جاپان بر اثر اختلاف های ارضی در مورد مالکیت جزایر کوریل جنوبی تیره بوده است.

ولادیمیر پوتین با شینزو آبه انعقاد پیمان صلح را مورد بحث قرار دادند - اسپوتنیک افغانستان
ولادیمیر پوتین با شینزو آبه انعقاد پیمان صلح را مورد بحث قرار دادند

روسیه حاکمیت خود را بر جزایر کوریل جنوبی قابل تردید نمی داند و به نتایج کنفرانس یالتا، بیانیه پتسدام و برخی اسناد تعیین کننده شرایط بین المللی پس از جنگ دوم جهانی به عنوان موید آن تاکید می کند. 
روسیه به عنوان میراث دار شوروی در جنگ دوم جهانی 26 میلیون و 600 هزار کشته نظامی و غیرنظامی و همچنین ویرانی های گسترده ای را تحمل کرد به گونه ای که مسکو نیز در خطر سقوط قرار گرفت و از این رو شرایط کنونی را ناشی از اقدام های کشورهای آغاز کننده این جنگ از جمله جاپان می داند. 
از آغاز سال جاری میلادی تاکنون موضوع این جزائر چندین بار در دیدارهای سران و وزیران خارجه دو کشور از سوی طرف های جاپانی مطرح شده است.

Президент России Владимир Путин, премьер-министр Японии Синдзо Абэ, президент Бразилии Луис да Силва и председатель Еврокомиссии Мануэл Баррозу на саммите G8 - اسپوتنیک افغانستان
جاپان آماده برای پایان دادن به اختلافات ارضی با روسیه است

با توجه به اینکه روسیه و جاپان هنوز پیمان صلح مربوط به پایان جنگ دوم جهانی را امضا نکرده اند، جاپان می خواهد با استفاده از فرصت مذاکرات آن، زمینه بازگشت جزایر کوریل را فراهم کند که با ثبات مواضع مسکو بی نتیجه مانده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала