خوشبینی چاووش اغلو از مذاکرات آستانه

© AFP 2023 / Adem Altanخوشبینی چاووش اغلو از مذاکرات آستانه
خوشبینی چاووش اغلو از مذاکرات آستانه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه مذاکرات آستانه زمینه تبادل نظر میان طرفین را فراهم کرد، و این گفت‌وگو ها در کل با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه مذاکرات آستانه زمینه تبادل نظر میان طرفین را فراهم کرد، و  این گفت‌وگو ها در کل با موفقیت به پایان رسید. وزیر خارجه ترکیه مذاکرات روز سه‌شنبه میان طرف‌های سوری در شهر آستانه قزاقستان را موفق توصیف کرد. نشست آستانه که روز دوشنبه آغاز شد، تحت نظارت روسیه،  ایران و ترکیه قرار داشت. " دی میستورا" نماینده سازمان ملل در امور سوریه، به عنوان میانجی مواضع هر طرف ها را به همدیگر شان منتقل می‌کرد. آقای چاووش اغلو  گفته است که: "مذاکرات آستانه یک "نقطه عطف" در روند آشتی ملی برای سوریه بود، و این مذاکرات از این منظر که موجب اعتمادسازی بین طرفین می‌شوند، بسیار حائز اهمیت هستند. طرفین در مراسم افتتاحیه یکدیگر را ملاقات کردند و بعد از طریق میانجی مذاکره کردند."

این دیپلمات ارشد ترکیه افزود: "شرکت ایران در این مذاکرات خیلی مهم بود، چونکه دولت ایران هم از دولت سوریه حمایت کرده و هم از نیرو های "حزب الله" لبنان که در جنگ ها حضور داشته اند و در مواردی آتش بس را نغض کرده اند. می توانم بگویم که در مجموع، بعد از دو روز مذاکره، می‌توانیم بگوئیم که گفت‌وگوهای آستانه با یک موفقیت به پایان رسید."

 

مذاکرات آستان در مورد حل و فصل اوضاع سوریه از 23 ژانویه آغاز و در 24 ژانویه خاتمه یافت،در پایان این مذاکرات، ایران، روسیه و ترکیه بیانیه سه جانبه‌ای صادر کردند که در آن بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران تأکید شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала