فیصل شایسته نخستین افغانستانی لیگ برتر ایران

© Fotolia / steevy84فوتبال
فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با صحبت های مطرح شده توسط سرمربی تیم پیکان در کنفرانس خبری به احتمال خیلی زیاد در آینده ای نزدیک شاهد حضور نخستین بازیکن افغانستان در لیگ برتر ایران خواهیم بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ورزش سه"، مجید جلالی مربی تیم پیکان ایران در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر صبای قم از تلاش باشگاه پیکان برای به خدمت گرفتن یک بازیکن افغانستانی نام برد. پیش تر از این نیز علی دایی با فراخواندن "اویس عزیزی" دروازه بان تیم ملی افغانستان یک گام برای ورود نخستین افغانستانی لیگ برتر ایران را برداشته بود، که البته در مورد اویس عزیزی انتظارهای علی دایی سرمربی تیم نفت تهران فراتر از توانایی های او بود؛ اما نکته ای که در همان جلسه آزمایشی دروازه بان تیم ملی افغانستان به چشم آمد، استقبال هواداران افغانستان از تمرینات نفت و هیجان آن ها از حضور یک دروازه بان افغانستانی در فوتبال ایران بود.

فوتبال ورزش سپورت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
فیصل شایسته به تیم پاهانگ پیوست

حالا مجید جلالی به عنوان دومین سرمربی ایرانی شاغل در لیگ برتر طی چند هفته اخیر، به دنبال استخدام یک بازیکن از افغانستان و این بار کاپیتان تیم ملی افغانستان است. "فیصل شایسته" که سال گذشته به عنوان بهترین چهره ورزشی کشور افغانستان انتخاب شد، دوران حرفه ای فوتبال خود را در آلمان آغاز کرده است؛ سپس به کشور بلغارستان رفت. او پس از آن به لیگ تایلند اضافه شد و هم اکنون در سوپر لیگ مالزی به فوتبال حرفه ای خود ادامه می دهد.

هافبک 26 ساله و کوتاه قامت تیم ملی افغانستان در سال 2014 موفق به پوشیدن پیراهن تیم ملی شده است و تاکنون در 24 بازی 17 گل برای این تیم به ثمر رسانده است. این بازیکن توانایی خاصی در زدن ضربات ایستگاهی دارد و به عنوان یک هافبک چپ پای تخصصی به پیکان وارد می شود.

فوتبال ورزش سپورت افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تیم ملی فوتبال افغانستان به دیدار تیم ملی تاجکستان می رود

حضور اویس عزیزی، دروازه بان تیم افغانستان در تمرینات تیم نفت تهران، هواداران زیادی را به تمرینات این تیم روانه کرد و حالا حضور "فیصل شایسته" که چهره محبوب تری نیز در فوتبال افغانستان به شمار می رود، می تواند تماشاگران زیادی را به ورزشگاه شهر قدس بکشاند.

البته هنوز این اتفاق رخ نداده و در حد صحبت های سرمربی تیم پیکان سربسته باقی مانده است؛ با این وصف به نظر می رسد حتی در صورت اضافه نشدن "فیصل شایسته" به تیم پیکان، به زودی شاهد حضور بازیکنان افغانستانی در لیگ ایران خواهیم بود؛ کشوری که به واسطه شرایط ویژه ای که در مرزهای داخلی دارد، نمی تواند به صورت عادی مناسبات فوتبالی را داشته باشد و همین سال پیش بود که از ورزشگاه آزادی ایران به عنوان ورزشگاه خانگی خود برای رقابت های مقدماتی جام جهانی استفاده کرد.

در مجموع حضور بازیکنان افغانستان در لیگ ایران می تواند، روزنه امیدی برای بازیکنان افغانستان باشد تا بهتر و بیشتر دیده شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала