مربیان نظامی بریتانیایی در افغانستان اضافه می‌شوند

© Flickr / Defence ImagesBritish Troops Remembering the Fallen in Afghanistan
British Troops Remembering the Fallen in Afghanistan - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: یک مقام ارشد نظامی بریتانیا در سفری به کابل،‌ اعلام کرده که این کشور تعداد مربیان نظامی خود برای آموزش نیروهای امنیتی افغانستان، از چهارصد و پنجاه تن، به پنج‌صد تن می‌رساند.

مایک پینینگ معاون وزیر دفاع بریتانیا در سفری به کابل، گفته است که کشورش تعداد مربیان نظامی خود به افغانستان را به پنج‌صد تن افزایش می‌دهد. در حال حاضر 450 تن از مربیان نظامی بریتانیا در افغانستان مصروف آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی افغانستان هستند. براساس اعلامیه‌ای که سفارت بریتانیا در کابل به رسانه‌ها فرستاده، آقای پینینگ گفته است: «تعهد بریتانیا به افغانستان دوامدار است. امسال ما حمایت‌های نظامی مان به افغانستان را از طریق اعزام 50 آموزگار نظامی اضافی به این کشور افزایش می‌دهیم که بعضی از این آموزگاران را در اکادمی ملی نظامی افسران افغان ملاقات نمودم. بریتانیا در کنار سایر متحدین ناتو به توانمندسازی بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان متعهد است تا مطمین شود که افغانستان به پناهگاه دهشت افگنان مبدل نمی‌گردد.»

به گفته سفارت بریتانیا در کابل، آقای پینینگ در این سفر به بهزاد حیدری از افسرانی که از دانشگاه نظامی «سندهرست» بریتانیا با کسب امتیازات بالا فارغ شده است نیز، شمشیر افتخاری داده است. به گفته سفارت بریتانیا، اعطای این جایزه به بهزاد حیدری، نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی افغانستان از استعداد و توانایی بالایی برخوردارند.

بریتانیا که تا پیش از سال 2014 میلادی پس از ایالات متحده امریکا بیشترین نیروی نظامی در افغانستان داشت، هم اکنون نیز در بخش آموزش نیروهای امنیتی افغانستان نقش عمده دارد. سفارت بریتانیا در کابل می‌گوید که از سال 2014 به این طرف، نزدیک به دو هزار تن از افسران نیروهای امنیتی افغانستان از سوی مربیان بریتانیایی تحت آموزش‌های عالی قرار گرفته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала