عبدالله: علیه طالبان باید یک‌پارچه شد

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، از تمام رهبران سیاسی و جهادی خواسته تا باید رضایت خدا و خیر ملت را در نظر گرفته و علیه گروه طالبان بخاطر رد کردن درخواست‌های برای صلح، یک پارچه و متحد شوند.

آقای عبدالله که امروز برای شرکت در مراسم گرامی‌داشت از بیست و هشتمین سال حادثه خونین سالنگ به ولایت پروان رفته بود، گفته است: «تمام شخصیت‌های سیاسی و جهادی باید رضایت خدا و خیر ملت را در نظر بگیرند و برعلاوه آن برای دفاع از کشور در برابر دشمن که صدای صلح خواهی مردم افغانستان را رد کردند، متحد و یک‌پارچه شوند.»

عبدالله عبدالله پیش از این نیز گفته بود که گروه‌ طالبان به صداهای صلح‌خواهانه دولت افغانستان پاسخ مثبت نداده و به جنگ و خشونت‌شان ادامه داده است.

رییس اجراییه همچنین می‌گوید که برای حفظ وحدت ملی و دفاع از کشور، اتحاد در میان مجاهدین و درک درست از شرایط حکومت وحدت ملی ضروری است. او می‌‌افزاید: «همه سران باید بدانند که در موقف و جایگاه که قرار دارند، محصول قربانی‌های ملت است که هنوزهم برای دفاع از حکومت وحدت ملی قربانی بسیار سنگین می‌پردازند.»

به تاریخ چهارم دلو سال 1367 خورشیدی، هنگامی که نیروهای قشون سرخ شوروی سابق از این مسیر عقب‌نشینی می‌کردند، به گفته عبدالله عبدالله در سالنگ دست به کشتار مردم زده و درنتیجه آن هزار دو صد تن جان‌های خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала