قصد دیدار اردوغان با ترامپ برای بهبود روابط بین ترکیه و امریکا

© REUTERS / Brendan McDermid قصد دیدار اردوغان با ترامپ برای بهبود روابط بین ترکیه و امریکا
قصد دیدار اردوغان با ترامپ برای بهبود روابط بین ترکیه و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است که قصد دارد با دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برای بهبود روابط دو کشور ملاقات کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل Hurriyet Daily News، اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است که قصد دارد با دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برای بهبود روابط دو کشور ملاقات کند. اردوغان گفت: " من میل دارم بدون تاخیر با دونالد ترامپ دیدار کنم، و یکی از موضوعات این دیدار ارزیابی رواب بین امریکا و ترکیه خواهد بود. آیا در حال حاضر بین ما و امریکا روابط استراتژیک خوبی داریم؟ البته که نخیر، ما روابطی خوبی نداریم، و این روابط را باید خوب و سالم بسازیم". اردوغان خاطر نشان کرد که؛ ترکیه و امریکا عضو "ناتو" هستند، اما سطح روابط کنونی اصول همبستگی و اتحاد را برآورده نمی کند، و دو طرف باید برای تقویت روابط اقتصادی و به ویژه در صنایع دفاعی همکاری بیشتر داشته باشیم، در مبارزه علیه گروه تروریستی داعش و همینطور استرداد فتح الله گولن که از طرف ترکیه متهم است که در کودتای نظامی جولای 2016 تلاش داشت حکومت اردوغان را سرنگون کند.

پیش تر اردوغان ابراز امیدواری کرده بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید امریکا تاثیر مثبت در مورد وضعیت شرق میانه به وجود خواهد آورد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала