نگرانی مسئولان اروپا از فعالیت مدارس وهابی تحت حمایت عربستان

© Collage: © Voix de la Russieنگرانی مسئولان اروپا از فعالیت مدارس وهابی تحت حمایت عربستان
نگرانی مسئولان اروپا از فعالیت مدارس وهابی تحت حمایت عربستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فعالیت مدارس وهابی تحت حمایت عربستان سعودی در کشورهای مختلف اروپا سران این کشورها را از رواج تفکرات وهابی نگران کرده است.

به گزارش سپوتنیک، گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله کزارش میدهد، فعالیت مدارس وهابی تحت حمایت  عربستان سعودی در کشورهای مختلف اروپا از جمله فرانسه و آلمان مسئولان این کشورها را از جذب شدن جوانان به این مدارس و تبدیل  به نیروهای افراطی و تروریستی نگران کرده است.

افزایش چهار برابری بازداشتعناصر مشکوک به تروریسم در فرانسه

تعداد کودکانی که در سال 2016 در ارتباط با مبارزه با تروریسم در فرانسه تحت بازجویی قرار گرفتند، نسبت به سال قبل از آن چهار برابر افزایش داشت.

بر اساس تازه ترین بیانیه دادستانی کل پاریس در سال 2017 تعداد کودکانی که در سال 2016 در این کشور در ارتباط با مبارزه با تروریسم مورد بازجویی قرار گرفتند، 51 نفر اعلام شد که با افزایش چهار برابری نسبت به یک سال قبل از آن همراه بود.

در این بیانیه آمده است، افراد مشکوک به استفاده از پایگاههای اینترنتی مرتبط با اقدامات افراطی و تروریستی در فرانسه که مروج تروریسم هستند، مورد بازجویی قرار گرفتند و مشخص شد برخی از آنان از طریق صفحه تلگرام با گروههای تروریستی در عراق و سوریه برای اجرای حملات تروریستی در فرانسه ارتباط داشتند.

مدارس وهابی در اروپا و ترویج تروریسم

اما مدارس وهابی که عربستان سعودی در کشورهای اروپایی تاسیس کرده و مروج تفکرات تروریستی هستند، بیش از پیش موجب نگرانی مسئولان کشورهای اروپایی شده است زیرا این مراکز به محلی برای پناه افراط گرایان و تکفیری ها و جذب عوامل تروریستی در کشورهایشان تبدیل شده است.

بر اساس تحقیقاتی که در کشورهای اروپایی در ارتباط با این مدارس صورت گرفته است، این مدارس بسیاری از جوانان را به سمت اقدامات تروریستی سوق داده و کینه جویی از جوامع خود را در آنان تقویت کرده است به اضافه اینکه این مدارس و امامان جماعت مساجدی که تحت نظارت دولت های غرب قرار نداشتند با آزادی کامل و بدون هیچ مانعی فعالیت می کنند.

به این ترتیب بر اساس شناسایی هویت افراد مشکوک به اقدامات تروریستی، وهابیت به شکل وحشتناکی وارد جوامع غربی شده و در بین جوانان و افراد سابقه دار قضایی ریشه دوانده است.

تعطیلی مدارس وهابی در وین

این وضعیت موجب شده است مسئولان غرب، مساجد و مدارس تروریستی را زیر نظر بگیرند تا جایی که شورای مدارس وین پایتخت اتریش پس از اینکه مسئولان یک مدرسه از اعلام هویت کارمندان خود خودداری کرد، دستور تعطیلی آن را صادر کرد.

ماتیاس میسنر سخنگوی شورای مدارس در وین در این باره گفت، این مدرسه سعودی که 10 سال پیش تاسیس شده است و 160 دانش آموز دارد به دلیل اینکه از ارائه فهرست معلمان و کادر اداری خود خودداری کرده است، در پایان سال تحصیلی جاری تعطیل می شود.

علاوه بر این تعدادی مدرسه وهابی در کشورهای اروپایی از جمله آلمان وجود دارد که از سوی عربستان حمایت می شوند و  در زمینه جذب جوانان و تبدیل آنان به عناصر افراطی فعالیت دارند تا آنان را به عناصری برای حمله به جوامع خود تبدیل کنند.

در این شرایط دولت های اروپایی در تلاش برای تعطیلی مدارس سعودی هستند زیرا مدارس مزبر را منبع تولید تفکرات تروریستی در کشورهای خود می دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала