فراه در آستانه سقوط

© Photo / دفتر والی فراهفراه در آستانه سقوط
فراه در آستانه سقوط - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای شورای ولایتی فراه به عنوان نمایندگان مردم همیشه مشکلات آنان را مطرح کرده اند اما مسوولان حکومت وحدت ملی نشنیدند و اگر به وضعیت این ولایت رسیدگی نشود فراه در آستانه سقوط قرار خواهد گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، سیلی غفار، سخنگوی حزب همبستگی افغانستان در برنامه «آغاز روز» گفت: در پانزده سال گذشته حدود ده والی در فراه تبدیل شد، اکثر والی هایی که در فراه نصب می شوند، به این دلیل نصب می شوند که بتوانند منافع عربستان را در آنجا تامین کنند، پروژه هایی که زیر نام پروژه بازسازی در آنجا اجرا می شود در واقع پروژه هایی است که بتواند فراه را لانه تروریزم بسازد. بنابراین در ناامنی ها فراه یا هر قسمتی دیگر از افغانستان کشورهای بیگانه نقش دارند.
وی افزود: بسیاری از نمایندگان مجلس ما هم خودفروخته به اکثریت کشورهای خارجی هستند و به آنها خدمت می کنند نه به مردم خود و به کشور خود. هر کدام از این والی هایی که به فراه آمده اند هیچ کاری برای مردم انجام نداده اند. امروز کشتار و انتحار و جنگ و بدامنی جزیی از زندگی غمبار مردم فراه شده است. مردم فراه، هر روز وضعیت شان از پیش بدتر می شود. همانطور که ولایت های دیگر مانند هلمند و ارزگان به مراتب بدتر از فراه هستند. هرکدام از این والی ها که آمده اند، با جیب هایی پر از پول اما روسیاه از جانب مردم دوباره به کابل برگردانده شده اند. هر والی یا هر مقام دولتی دیگری که بیشتر بی کفایت باشند، دزد باشند، چپاولگر باشند و به منافع شخصی خود فکر کنند و انواعی از این قبیل آنها بیشتر تحسین می شوند و اگر از آن وظیفه رها شدند، به مقامی بلندتر دست پیدا می کنند.
وی، در خصوص وضعیت فراه و اقدامات افراد بلند رتبه دولتی گفت: در همین چند سال اخیر وضعیت فراه به همین شکل است. ما سال قبل را فراموش نکردیم، زمانی که پنج روز مشخص یکی از قریه های فراه در محاصره قرار می گیرد که جنگ بین داعش و طالبان می باشد، همگی خاموش بودند. هم دولت محلی و هم دولت مرکزی خاموش بودند. حتی رسانه ها خاموش بودند و چیزی درمورد ولایت فراه نمی گفتند اما وقتی که منافع آنها در خطر باشد، آن وقت است که اقدام می کنند. این اقدام هم شاید اصلا به نفع مردم نباشد.
غفار، در خصوص کمکاری و ضعف دولت افغانستان اظهار کرد: اگر ما حالا وضعیت قندوز، بغلان ودیگر مناطق از افغانستان را ببینیم، به این نتیجه می رسیم که حکومت هیچ وقت جدی عمل نمی کند، فقط حرف این نیست که مقام های محلی ضعیف هستند و یا هماهنگی وجود ندارد، بلکه در کل این کارها بازی هایی است که آنها انجام می دهند. آنها اصلا به فکر مردم نیستند چرا که زمانیکه یک دولت ملی نداشته باشیم، یک دولت مردمی نداشته باشیم که به فکر منافع مردم و به فکر منافع ملت باشد، بنابراین دیگران هم به تبعیت از همین عبدالله و غنی کشته شدن مردم برای شان پشیزی ارزش ندارد.
سخنگوی حزب همبستگی ملی، در خصوص بی کفایتی نماینده های مردم هم بیان داشت: مردم فراه همیشه شکایت خود را علیه والی های بی کفایت و دزد و چپاولگر، از پانزده سال به این طرف داشته اند و ریش سفیدان در این مناطق همیشه صدای خود را بلند می کنند اما گوش شنوایی وجود ندارد. چه در داخل فراه و چه وکیل هایی که فراه دارد، چه از طرف دولت مرکزی، همینطور که به مردم قندوز فکر نمی کنند، هیچ وقت صدای آن مردم رانشنیدند که بارها بر سرک ها و خیابان ها ریختند،همانطور که از مردم هلمند را نشنیدند، همانطور که صدای مردم بغلان را نشنیدند، فراه هم جزو همان ولایات است و وکیلانی دارد که بیشتر به خود فکر می کنند تا به مردم فکر کنند. اکثریت شان، فقط در پارلمان به خاطر چانه زنی های منافع خود هستند تا مردم. وقتی که مساله بسیار داغ می شود و می بینند که سراسر افغانستان به پا خواسته اند و اعتراض از چهار طرف بلند می شود آن وقت یکی دو نماینده مجلس به برنامه های تلویزیونی می آیند و به مردم تسلیت می گویند و می گویند که از مردم خود دفاع می کنیم. این دفاع چه بدرد مردم می خورد؟ به جای این دفاع شما باید گام های عملی برمی داشتید. شما کسانی را مقرر کنید که به مردم فکر کنند. بعد از کشته شدن مردم و برهم خوردن امنیت دفاع هیچ فایده ای به حال مردم ندارد.
غفار، در اخیر گفت: امروز فراه علاوه بر اینکه لانه تروریست ها شده است، یکی از مراکز بزرگ مواد مخدر است که اکثریت جوانانش را هم معتاد کرده است. این جوانان فراه هم از نبود امنیت وهم از بیکاری و اعتیاد رنج می برند. نمایندگان فراه، چه کاری را برای این جوانان انجام داده اند؟ فقط وقتی که جنگ و خونریزی ادامه پیدا کرد، در مطبوعات ظاهر می شوند و یک سری حرف های تکراری را می زنند.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала