سران بزرگترین شرکت‌ها از فرمان ضد مهاجرت ترامپ انتقاد کردند

© REUTERS / Shannon Stapletonسران بزرگترین شرکت‌ها از فرمان ضد مهاجرت ترامپ انتقاد کردند
سران بزرگترین شرکت‌ها از فرمان ضد مهاجرت ترامپ انتقاد کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سران تعدادی از بزرگترین شرکت‌های امریکایی به جمله منتقدین فرمان ضد مهاجرت دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا، پیوستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Mashable، تیم کوک رییس شرکت اپل (Apple) گفته است:"اگر مهاجرین نمی‌بودند، شرکت اپل نه تنها رشد نمی‌کرد بلکه حتی وجود نمی‌داشت".

کوک یادآور شد؛ این فرمان بعضی از کارمندان ما را متاثر ساخته است، اما شرکت کوشش نهایی خواهد کرد تا آنها را کمک کند. به گفته تیم کوک، این شرکت با کاخ سفید ارتباط گرفته است و تاثیر منفی این فرمان را توضیح داده است.

تریویس کالانیک رییس شرکت تکسی یوبر(Uber)، نیز درباره سیاست ضد مهاجرت رییس جمهور ترامپ ابراز نگرانی کرد، به گفته وی، با اجرای این فرمان، این شرکت "هزاران راننده" را از دست می‌دهد.

 رید هیستینگ رییس شرکت نت‌فلکس (Netflix) و جک دورسی رییس شبکه اجتماعی تویتر (Twitter) نیز به جمع منتقدین این سیاست ترامپ، پیوسته اند. آنها اعلام کرده اند که شرکت‌های شان به دلیل وجود مهاجرین در میان کارمندان شان موفق‌تر شده اند. دورسی اشاره کرد که فرمان جدید به اقتصاد ضربه وارد می‌کند.

قبل از این مارک زوکربرگ بنیانگذار شبکه اجتماعی فیسبوک (Facebook) گفته بود که "ایالات متحده امریکا، کشوریست متشکل از مهاجرین" و باید به این افتخار کنیم.

براساس این فرمان دونالد ترامپ، به مدت 30 روز ورود اتباع عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبیا، سومالیا و یمن به ایالات متحده امریکا ممنوع اعلام شده است. علاوه بر این، فرمان یادشده به مدت 120 روز برنامه قبول پناهجویان را متوقف ساخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала