مخالفت آنگلا مرکل با سیاست ضد مهاجرت ترامپ

© AFP 2023 / Michal Cizekمخالفت آنگلا مرکل با سیاست ضد مهاجرت ترامپ
مخالفت آنگلا مرکل با سیاست ضد مهاجرت ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان مخالفت اش را با تصمیم رهبری جدید ایالات متحده امریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع بعضی از کشورهای اسلامی به این کشور، ابراز کرده و این سیاست را "نادرست" خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دویچه‌وله، اشتفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان روز یکشنبه در برلین گفته است که مرکل معتقد است که حتی ضرورت پیکار قاطعانه علیه تروریزم نیز چنین سیاستی را توجیه نمی‌کند و نمی‌توان انسان هایی با تبار و اعتقادات معین را مورد سوء‌ظن جمعی قرار داد.

وی افزود که در حال حاضر دولت آلمان بررسی می‌کند که این اقدام دولت امریکا چی پیامدهایی برای آن دسته از اتباع آلمان خواهد داشت که تابعیت دوگانه دارند.

این درحالیست که دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده امریکا و آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان در تماس تلفونی بر اهمیت بنیادین ناتو اشاره کردند و علایق مشترک میان دو کشور را برجسته ساختند، اما درمورد سیاست ضد مهاجرت ترامپ، دیدگاه‌های این دو سیاستمدار فرق می‌کند.

به گفته زایبرت، آنگلا مرکل از این تصمیم دونالد ترامپ "ابراز تاسف" کرده است و در گفتگوی تلفونی با رییس جمهور ایالات متحده امریکا نیز به وی یادآور شده است.

سخنگوی دولت آلمان گفت که کنوانسیون ژنو در امور پناهندگی از کشورهای جامعه‌ی جهانی خواسته است تا پناهجویان جنگزده را به دلایل انسان‌دوستانه بپذیرند، و تمام کشورهایی که این کنوانسیون را امضا کرده اند موظف اند به آن عمل کنند و مرکل نیز این موضوع را به ترامپ گوشزد کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала