اعتراض دوکانداران مارکیت جمهوریت علیه عبیدالله رامین

عضو شوید
امروز یکشنبه تمام دوکانداران مارکیت جمهوریت اعتراض کرده و همه دوکان ها را بسته بودند و قرار است فردا هم این اعتراضات شان ادامه داشته باشد. خواست این دوکانداران از حکومت وحدت ملی برقراری عدالت و انصاف است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، برخی از دکانداران مارکیت جمهوریت می گویند که عبیدالله رامین با تغییر هر شاروال در کابل، در صدد بدست آوردن مارکیت جمهوریت شده و نان را از خانه ی 179 خانواده بر می دارد.
مارکیت جمهوریت که ملکیت ظاهرشاه می باشد نزدیک به 35 سال میشود که مربوط به دوکانداران جمهوریت میشود اما عبیدالله رامین نماینده مردم بغلان در پارلمان، در تلاش گرفتن این ملکیت بر آمده است.

یکی از دوکاندارن میگوید: مدت 30 سال میشود این جا دوکاندار هستم و همه دارایی ام این دوکانم هست. نه تنها من، که نان 179 خانواده از این جا تأمین میشود، عبیدالله رامین پروای 179 فامیل را ندارد.
این دوکانداران ادعا دارند که فیصله سه محکمه را دارند که در آن آمده است که ملکیت حاضر، مربوط به ظاهرشاه می شود و دوکانداران نیز یا جایداد خود را خریداری کرده اند و یا کرایه می پردازند اما اکنون عبیدالله رامین درصدد برآمده تا این ملکیت ها را در تبانی با شهرداری کابل، غصب نماید.
به گفته دکانداران، برخی از رؤسای شاروالی کابل از عبیدالله رامین حمایت می کنند و گاه و بیگاه اخطاریه هایی مبنی بر تخلیه دکان ها را صادر می نمایند.
آنها می گویند که ما تابع قانون هستیم و نیز به کسی اجازه نمی دهیم تا برخلاف قانون، حق ما را غصب نماید. 
بلال احمد قاضی زاده وکیل دوکانداران مارکیت جمهوریت میگوید من تا آخرین قطره خون ام از حق دوکانداران دفاع میکنم؛ هیچ کسی حق ندارد به ملکیت شخصی تعرض کند.
عبیدالله رامین، وزیر اسبق زراعت و مالداری و نماینده فعلی پارلمان از ولایت بغلان می باشد که به گفته دوکانداران، تاکنون در چندین مقطع اقدام به تصاحب مارکیت جمهوریت نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала