تدابیر روسیه در عرصه برتریت در فضا

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر МС-21طیاره
МС-21طیاره - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چنین سرعت تولید هواپیما ها حتا از زمان های شوروی تا به حال سابقه نداشت

 

در سال ۲۰۱۷ قرار است روسیه سه فروند هواپیمای جدید نوع " إليوشن إي أل ۱۱۲"، "میگ — ۳۵ " و " م سی — ۲۱" (MC-21) را به نمایش بگذارد. 

در هفته گذشته رییس جمهور روسیه و.و. پوتین پرواز نمایشی "میگ — ۳۵" را مشاهده نمود٬ این طیاره از جدیدترین جنگنده ها در کلاس هواپیماهای سبک میباشد. جنگنده هوایی "میگ — ۳۵" (МиГ-35) نه تنها تصاحب کامل در هوا را دارد ، بلکه قادر است با استفاده از اسلحه دقیق مواضع دشمن را در زمین و بحر نابود سازد ٬ این هواپیما جنگنده خارج از فاصله پرتاب موثر راکتهای دافع هوا دشمن پرواز میکند. پرواز های تطبیقاتی این جنگنده ها درشروع سال ۲۰۱۷ موفقانه انجام یافت. قرار است ۳۰ فروند از ین جنگنده تا سال ۲۰۲۰ به دسترس قوای فضایی روسیه قرار گیرد. به گفته رییس جمهور روسیه این هوا پیما جنگنده از لحاظ اقتصادی هم از اهمیت بسزای برخوردار است ٬ همین حالا بسیاری از کشور های جهان آرزوی خرید طیاره نسل پنجم را در دل می پرورانند ٬ اما در قدم اول بدون شک در نظر است تا پارک های طیارات نظامی روسیه با این جنگنده ها مجهز گردند. و.و. پوتین اشاره نمود که در آینده بعید نیست تا در مورد فروش این هواپیمای جنگی نیز اقدامات صورت گیرد.
از دستاورد های دیگر روسیه در عرصه ملکی ، جهت تحکیم اقتصاد و خدمات مسافر بری را در آینده نزدیک تولیدات هواپیما MC-21 تشکیل می دهد. به گفته معاون صدراعظم روسیه دیمیتری رگوزین نمایش موفقانه ای طیاره مسافر بری МС-21 در سال۲۰۱۶ انجام یافت و دومین نمایش آن در اوایل بهار امسال در ایرکوتسک برگزار خواهد شد. این هواپیمای مسافر بری و باربری قرن ۲۱ شمرده میشود که در جون سال ۲۰۱‍۶ از فابریکه صنعت طیاره سازی ایرکوتسک برآمد و شروع تولید ات منظم آن در سال ۲۰۱۷ مدنظر گرفته شده. این هواپیما رقیب هواپیما های بوئینگ ۷۳۷ مکس (Boeing 737 MAX) امریکایی ٬ آیربوس Airbus A320neo فرانسوی و هواپیمای نوع COMAC C919 چینایی می باشد. در نظر است که تا سال ۲۰۲۰ تولیدات این هواپیما به اساس پلان الی ۴۰ فروند در سال برسد. در شروع سال ۲۰۱۶ کارپاریشن ایرکوتسک اطلاع داده که قرار داد خرید ۱۷۵ هواپیما МС-21 به امضا رسیده.
موازی با تولید این هواپیما در سال ۲۰‍۱۷ در نظر است که روسیه هواپیمای مسافر بری " إليوشن إي أل- ۹۶ " را ۱۰ متر دراز تر بسازند که بدین اساس تعداد مسافران آن تا ۴۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. به گفته معاون صدراعظم روسیه تاسال ۲۰۲۰ الی سه فروند طیاره مسافربری " إليوشن إي أل- ۹۶-۴۰۰ " سالانه تولید خواهد شد. چنین سرعت تولید حتا از زمان های شوروی تا به حال سابقه نداشته.
در اول ماه جولای سال ۲۰‍۱۷سومین نمایش هواپیمای " إليوشن إي أل ۱۱۲" برگذار می گردد. این هوا پیما ترانسپورتی نسل نو به عوض هواپیما نوع Аn-26 در نظر گرفته شده. هواپیما " إليوشن إي أل ۱۱۲" قادر است ،حتا در میدانهای هوایی که از ظرفیت های ناچیز تخنیکی و خط رنوی حتا خاکی ، نه قیرریزی شده و یا سمنتی ، برخوردار باشند ٬ نشست و پرواز نماید. پلان است که دو نوع از این مودل هواپیما ها تولید گردند: "إليوشن إي أل ۱۱۲ ت " به مقاصد ملکی و" إليوشن إي أل —۱۱۲ — ب " طیارات ترانسبورتی به مقصد نظامی.
ظرفیت های این طیارات با مصرف ناچیز تا۴۵۰۰۰ ساعت که معادل به ۳۰۰۰۰ پرواز باشد، می رسد ، به عباره دیگرمدت مصرف شان حد اقل ۳۵ سال پیشبینی گردیده.
اگر چه اولین پروژه این هواپیما در سال در اول به مقصد مسافر بری حتا در ۱۹۹۰ شروع گردیده بود و در نظر بود که تولیدات آن در سال ۱۹۹۴ آغاز گردد٬ اما این پلان عملی نگردید ٬ صرف در سال ۲۰۱۳ قومندان قوای هوایی روسیه به وزیر دفاع روسیه سرګی شایګو ضرورت تولید این هواپیما را به مقاصد ترانسپورت نظامی راپور داد و به امر وزیر دفاع کار مدرنیزه ساختن این هواپیما آغاز گردید. با گذشت یک سال خبر مبنی بر عصری ساختن فابریکه تولیدی این هواپیما به مبلغ ۱٬۳ ملیارد ربل پخش شد. قرار است تا ساخت اولین فروند این هواپیما در جون سال ۲۰۱۷ صورت گیرد و تولیدات منظم این هواپیما قرار است در سال ۲۰۱۹ شروع گردد و به تعداد ۱۲ فروند از ین هواپیما در فابریکه وارونژ روسیه تولید خواهد شد. برای دفاع این هواپیما ، از حملات انواع مختلف راکتی دشمن، تدابیر جدی در نظر گرفته شده. در اول قرار است که وزارت دفاع روسیه ۳۵ فروند این هواپیما را خریداری نماید و به تعداد۱۰۰ فروند دیگر را سایر ادارات دولتی روسیه قرار داد نموده اند٬ بدین اساس همین حال به مدت دها سال قبلآ قرارداد خرید این هواپیماها صورت گرفته و پیش پرداخت مصرف تولید آن باعث سرعت عمل در تولید می گردد. همچنان در نمایشگاه این هواپیما مورد علاقه کشور های جهان،مخصوصآ کشور های عربی و آسیای جنوبی، قرار گرفت٬ اما ظرفیت های تولیدی فابریکه وارونژ روسیه در آینده های نزدیک متوجه تامین ضرورت های داخلی کشور است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала