هزینه 500 نگهبان حکمتیار به دوش دولت افغانستان است

© svoboda.orgد کابل اسلامي درناوی: حکمتیار لوی سیاست ته رابلل کیږي
د کابل اسلامي درناوی: حکمتیار لوی سیاست ته رابلل کیږي - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی حزب اسلامی افغانستان با بیان اینکه دولت افغانستان مسئولیت تامین امنیت «گلبدین حکمتیار» رهبر این حزب را به عهده دارد، ‌گفت:‌ بر همین اساس هزینه های آموزش 500 نگهبان حکمتیار را نیز دولت پرداخت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، نادر افغان امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کابل گفته است: نگهبانان از طرف حزب اسلامی معرفی می شوند، اما به صورت رسمی جذب نیروهای پولیس شده و با هزینه و مسئولیت دولت آموزش داده می شوند.

دیدار اشرف‌غنی و جنرال دوستم پس از ماه‌ها دوری و غیابت - اسپوتنیک افغانستان
واشنگتن پست: برخورد دوگانه افغانستان با رهبران قومی

وی افزود: حقوق نگهبانان حکمتیار در آینده نیز به عنوان نیروی پولیس توسط دولت افغانستان پرداخت خواهد شد.
روز گذشته برخی از رسانه های افغانستان اعلام کردند، که نگهبانان گلبدین حکمتیار در «کمپ شمشه تو» در پاکستان آموزش می بینند، اما سخنگوی حزب اسلامی این گزارش ها را رد کرد و آن را شایعه دانست.
امین کریم رئیس هیأت گفت و گوهای صلح حزب اسلامی با دولت افغانستان دو روز پیش به ایرنا گفته بود، که حکمتیار در هفته های آینده به کابل خواهد آمد.
اجرای موفقیت آمیز توافق نامه صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی برای دولت وحدت ملی بااهمیت خواهد بود زیرا شکست این گفت و گوها بر مذاکرات صلح افغانستان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

د کابل اسلامي درناوی: حکمتیار لوی سیاست ته رابلل کیږي - اسپوتنیک افغانستان
بزودی گلبدین حکمتیار وارد کابل می شود

در حال حاضر تلاش های برای آزادی زندانیان حزب اسلامی نیز ادامه دارد و فهرست 480 زندانی این حزب از جمله دو هزار زندانی به دولت سپرده شده تا هویت آنان تشخیص و از زندان رها شوند.
حزب اسلامی و دولت افغانستان درماه  میزان امسال توافقنامه صلح را امضا کردند، که به موجب آن دولت افغانستان متعهد شده است زندانیان این حزب را در صورتی که مرتکب جرائم جنایی نشده باشند و دعوای حق مردمی برضد آنها وجود نداشته باشد، به عنوان زندانیان سیاسی به رسمیت بشناسد و آنان را آزاد کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала