ستایش ساپکو از اقدامات دولت افغانستان در مبارزه با فساد

© Photo / ارگستایش ساپکو از اقدامات دولت افغانستان در مبارزه با فساد
ستایش ساپکو از اقدامات دولت افغانستان در مبارزه با فساد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: جان ساپکو رییس اداره بازرسی ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان، سیگار، در دیداری با اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، از اقدامات حکومت وحدت ملی در راستای مبارزه با فساد اداری در این کشور ستایش کرده است.

آقای ساپکو که قبل از ظهر امروز در ارگ ریاست جمهوری با رییس‌جمهور غنی دیدار و گفتگو داشت، می‌گوید که حکومت وحدت ملی قدم‌های جدی در راستای کاهش موارد فساد اداری برداشته و این گام‌ها نشان‌دهنده جدیت و اداره قوی حکومت وحدت ملی است.
براساس اعلامیه‌ای که توسط دفتر ریاست جمهوری افغانستان منتشر شده، جان ساپکو گفته است: «همانگونه که شما از کافی نبودن اقدمات سخن گفته بودید، اقدامات اخیر حکومت افغانستان یک مسیر خوب و عملی را جهت مبارزه با فساد ایجاد کرده است.»
رییس اداره سیگار در عین‌حال تاکید کرده که گام‌های موثرتری باید در راستای از بین بردن فساد اداری در افغانستان برداشته شود و روند اصلاحات در بخش‌های مختلف تداوم یابد. جان ساپکو می‌گوید که اداره سیگار از هرنوع اقدام دولت افغانستان در راستای از بین بردن فساد اداری حمایت می‌کند.
رییس اداره بازرسی ویژه ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان، همچنین می‌گوید که اداره سیگار در زمینه درخواست حکومت وحدت ملی برای بازگردان پول‌هایی که از طریق فساد در بانک‌های خارجی سرمایه‌گذاری شده نیز، به پیشرفت‌های خوبی رسیده است.
در همین‌حال، اشرف‌غنی نیز به از بین بردن فساد اداری تاکید کرده می‌گوید که مردم افغانستان خواهان یک حکومت کارا، موثر و پاک می‎باشند و تمام تلاش حکومت هم این است تا خواست مردم خود را برآورده شود. وی گفت، اقدامات اولیه برای مبارزه با فساد آغاز و عملی گردیده و در راستای مبارزه با فساد اداری اراده قاطع وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала