نماینده پارلمان افغانستان:خود را در وسط لویه جرگه منفجر میکنم

© AP Photo / Rahmat Gulنماینده پارلمان افغانستان:خود را در وسط لویه جرگه منفجر میکنم
نماینده پارلمان افغانستان:خود را در وسط لویه جرگه منفجر میکنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده زن پارلمان افغانستان اعلام کرد که در صورت تغییر قانون اساسی در پارلمان این کشور عملیات انتحاری انجام می‌دهد و خودش را منفجر می‌کند.

به گزارش سپوتنیک به نقل ازسایت افغانستان خبرگزاری فارس «هیلی ارشاد»نماینده پارلمان افغانستان می‌گوید اگر قانون اساسی طوری تغییر کند که در آن حقوق زنان پایمال شود دست به عملیات انتحاری می‌زند.

این نماینده پارلمان در میزگرد تلویزیون طلوع در مورد تغییر قانون اساسی گفت: گروه‌های مختلف قصد دارند قانون اساسی تغییر کند یک دسته می‌خواهند نام افغانستان را تغییر دهد و دسته دیگر می‌خواهند مجاهدین در این قانون امتیاز مادام العمر داشته باشند.

هیلی ارشاد تاکید کرد:  قانون اساسی را هیچ کسی نه رییس جمهور و نه رییس اجراییه نمی‌تواند تغییر دهند، اگر مشکلی در پست ریاست اجراییه وجود دارد، رییس جمهور حکم کند و به این مشکلات پایان دهد.

وی تاکید کرد: مردم افغانستان نمی‌خواهد قانون اساسی تغییر کند و اگر شخصی بخواهد این قانون را تغییر بدهد، من که در طول زندگی خود سابقه جنگ و مبارزه نداشته‌ام دست به عملیات انتحاری می‌زنم و خودم را منفجر می‌کنم.

سخنان هیلی ارشاد واکنش‌ها و انتقادهای گسترده را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته و مورد انتقاد قرار گرفته است که چرا یک نماینده پارلمان در مورد موضوع تغییر قانون اساسی می‌گوید خود را منفجر می‌کند، این گفته نماینده پارلمان خشونت را ترویج می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала