راه‌اندازی پروژه جدید برای دسترسی به ارقام زراعتی در افغانستان

© Photo / وزارت زراعتراه‌اندازی پروژه جدید برای دسترسی به ارقام زراعتی در افغانستان
راه‌اندازی پروژه جدید برای دسترسی به ارقام زراعتی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: وزارت زراعت، مالداری و آبیاری افغانستان، از راه‌اندازی پروژه جدید برای دسترسی به ارقام و معلومات معتبر در باره آب، خاک، نبات و چگونگی استفاده از زمین خبر داده است.

این پروژه با هزینه دو و نیم میلیون یور از سوی اتحادیه اروپا تمویل می‌شود.
وزارت زراعت و مالداری می‌گوید که این پروژه متخصصان زراعتی را کمک می‌‌کند تا با استفاده از ارقام و معلومات لازم در باره آب، زمین و خاک، آسیب‌پذیری‌های زراعتی را پیش‌بینی کنند.
اسدالله ضمیر وزیر زراعت و مالداری افغانستان، در مراسم راه‌اندازی این پروژه گفت: «این پروژه به هدف ترتیب طرح بهبود سیستم‌های نظارتی، تجزیه و تحلیل منابع زمین و همچنان بررسی جزییات تناسب اراضی در برابر خطرات اقلیمی به سطح محلی و ملی، تقویت ظرفیت نهادهای زراعتی افغانستان برای ارزیابی تولیدات و توسعه زراعت راه‌اندازی شده است.»
همچنین موریزیو کلن، نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان می‌گوید که با اجرای این پروژه، سطح نظارت بر تولیدات و محصولات زراعتی بالا رفته و از این طریق مصوونیت غذایی تامین شود. او گفت که با جمع‌آوری ارقام و معلومات در باره آب، خاک و زمین، دهقانان و متخصصان زراعتی می‌توانند از تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی نیز تاحد ممکن جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала