تاکید بر نقش رسانه‌ها در مبارزه با جرایم

© Photo / کسرابر نقش رسانه‌ها در مبارزه با جرایم
بر نقش رسانه‌ها در مبارزه با جرایم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: فرید حمیدی لوی سارنوال افغانستان، با تاکید کرد بر نقش رسانه‌ها در مبارزه با جرایم، می‌گوید در مواردی اتفاق افتاده که نهادهای عدلی و قضایی پس از بازتاب یک قضیه جرمی در رسانه‌ها، مجبور شده‌اند تا آن قضیه را مورد رسیدگی قرار دهند.

آقای حمیدی که امروز در ورکشاپی با حضور خبرنگارن صحبت می‌کرد، گفت که رسانه‌های افغانستان توانسته‌اند در مبارزه با جرایم در این کشور نقش خوبی ایفا کنند. لوی سارنوال افغانستان با بیان این که رسانه‌ها بازوی «مطمین» نهادهای عدلی و قضایی هستند گفت: «در بسیاری موارد جرایم و جنایاتی صورت گرفته که دستگاه‌های کشفی افغانستان قادر به کشف آن نبوده‌اند؛‌ یا کسانی علاقمند به این نبوده‌اند که این قضایا مورد تعقیب عدلی قرار بگیرند. ولی، زمانی که این قضایا از طریق مطبوعات و رسانه‌ها به نشر رسیده به ما مسوولیت و مکلفیت ایجاد کرده تا این قضایا را مورد رسیدگی قرار بدهیم. جدی‌ترین قضایای فساد، جدی‌ترین قضایای خشونت برعلیه زنان و کودکان در افغانستان پس از انعکاس در رسانه‌ها باعث این شد که عدالت و حاکمیت قانون در آن مورد تامین شود.»
لوی سارنوال افغانستان در عین‌حال گفت که این اداره چیزی برای پنهان کردن ندارد و مسایلی را که قانون اجازه بدهد، از طریق رسانه‌ها به مردم گزارش می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала