سخنگوی عبدالله: هنوز در باره چگونگی انتخابات شک‌ و تردید وجود دارد

© Wikipedia / U.S. Department of Stateسخنگوی عبدالله: هنوز در باره چگونگی انتخابات شک‌ و تردید وجود دارد
سخنگوی عبدالله: هنوز در باره چگونگی انتخابات شک‌ و تردید وجود دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: مجیب‌الرحمان رحیمی، سخنگوی داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، می‌گوید که تاهنوزهم در باره چگونگی برگزاری انتخابات آینده شک‌ و تردیدهای زیادی وجود دارد و کمیسیون‌های انتخاباتی مسوولیت دارند تا این شک و تردیدها را برطرف کنند.

آقای رحیمی که امروز در یک نشست خبری از نشست‌ها و ملاقات‌های عبدالله عبدالله به خبرنگاران گزارش می‌داد، گفت که بیشتر شک و تردیدها در باره این که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها با شفافیت برگزار خواهد شد و یا خیر، وجود دارد.
مجیب‌الرحمان رحیمی گفت که عبدالله عبدالله در دیداری که در جریان این هفته با اعضای کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی داشت، گفته است که کارت‌های رای‌دهی برای او قابل قبول نیست و دیگر اعتبار ندارد.
سخنگوی عبدالله عبدالله افزود که رییس اجراییه بر مشخص شدن فهرست رای‌ دهندگان تاکید کرد.
این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اخیرا مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات و نهادهای ناظر بر روند انتخابات، اعلام کردند که در چند دور انتخابات گذشته نزدیک به بیست و چهار میلیون کارت رای‌دهی توزیع شده است. به گفته این مسوولان، کارت‌های رای‌دهی توزیع شده دو برابر تعداد افراد واجد شرایط برای شرکت در انتخابات است.
در اوایل این هفته،‌ کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که در باره تعیین حوزه‌های انتخاباتی و سرنوشت کارت‌های رای‌دهی در حال رایزنی با احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی است. این کمیسیون نیز باطل کردن اعتبار کارت‌های رای دهی را یکی از راه‌های جلوگیری از تقلب احتمالی در انتخابات آینده پیشنهاد کرده اما می‌گوید که باطل شدن این کارت و توزیع کارت‌های جدید، هزینه و زمان بیشتری می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала