مشاور امنیت ملی امریکا:آزمایش راکتی ایران خلاف قطعنامه2231 است

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaمشاور امنیت ملی امریکا:آزمایش راکتی ایران خلاف قطعنامه2231 است
مشاور امنیت ملی امریکا:آزمایش راکتی ایران خلاف قطعنامه2231 است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت ملی دولت آمریکا مدعی شد آزمایش موشکی ایران خلاف قطعنامه 2231شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

به گزارش سپوتنیک به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ گفت که آزمایش موشکی ایران خلاف قطعنامه 2231شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

مشاور امنیت ملی ترامپ تصریح کرد که دولت آمریکا بعد از آزمایش‌های موشکی ایران، «از همین امروز ایران را تحت نظر قرار خواهد داد».

وی مدعی شد پرتاب راکتی ایران جان آمریکایی‌ها را در خطر قرار داده است.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز طی سخنانی گفت: از گزارشها درباره انجام آزمایش موشک بالیستیک توسط ایران در روزهای اخیر مطلع هستیم. در حال بررسی این گزارش‌ها هستیم اما در عین حال از رفتارهای تحریک آمیز و غیرمسئولانه ایران هم مطلع بوده و از بابت آنها عمیقاً نگرانیم. از ایران می‌خواهیم این اقدامات تحریک آمیز را متوقف کند.

وی در ادامه سخنانش گفت: تمامی کشورها از جمله ایران بایستی کاملاً و به نحو موثر تمامی مفاد قطعنامه 2231 سازمان ملل را اجرا کنند. هنگامی که اقداماتی انجام می شوند که با قطعنامه ناهمخوان هستند و یا آن را نقض می‌کنند، ما برای پاسخگو کردن ایران تلاش خواهیم کرد و از دیگران نیز می‌خواهیم که چنین کنند.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به جلسه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تست موشکی ایران گفت: آنچه که مطرح شده است در مورد تست‌های موشکی باید بگویم که هیچ مغایرتی نه با برجام دارد و نه با قطعنامه 2231.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала