بازگشت گروه آرکستر "زهره" به افغانستان

© Photo / Carl Montgomeryبازگشت گروه آرکستر "زهره" به افغانستان
بازگشت گروه آرکستر زهره به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستين گروه موسيقى دختران افغان "زهره" که به تازگی با اجراآتش در مجمع جهانی اقتصاد خوب درخشيد و جايزه" فريموس" سال 2017 را نيز بدست آورد امروز به کشور برگشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پژواک، اين گروه موسيقى که  متشکل از 35 دختر 13 تا 20 سال مى باشد و برخی از آنان يتيم‌ و يا از خانواده‌های خيلی فقير به اينجا رسيده اند در کنار اجراء چندين کنسرت درکشورهايى اروپايى، نوای پايانی مجمع جهانی اقتصاد در داووس سويس را نيز نواخت.

گروه آرکستر "زهره "امروز(پنجشنبه) به کشور برگشت و در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی از سوی ده ها تن از شهريان کابل استقبال گردید.

احمد سرمست بنيانگذار گروه موسيقى"زهره" و مسوول انستيتيوت موسيقی افغانستان گفت که در این سفر هنرى گروه آرکستر" زهره " حدود 15 کنسرت در کشور های اروپایی اجرا کردند که با استقبال بی پیشینه روبروشدند.

وی این سفر گروه آرکستر زهره را یک سفر هنری و تاریخی در کشور خوانده گفت که از جمله این کنسرت ها، یک کنسرت ویژه در مجتمع اقتصادی جهانی اجرا شد که درآن رهبران سیاسی و اقتصادی جهان حضور داشتند.

نگینه خپلواک یکتن از اعضای گروه آرکستر زهره گفت:"ما خیلی خوش هستیم که توانستیم در میان چند کشور اروپایی جایزه فریموس سال 2017  را به دست بیآوریم."

وی افزود که در این سفر چندین کنسرت را در کشور های اروپایی از جمله سویس و جرمنی انجام داده اندو دختران ارکستر زهره ازسوى کشورهايى اروپايى تشويق شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала