هدف ترامپ از ممنوع کردن ورود مسمانان به امریکا چیست

© AP Photo / Evan Vucciدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، لیلا منصوری وکیل امریکایی مهاجرت در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد: دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا برای ممنوعیت سفر، این کشور را امن تر نخواهد کرد چرا که فهرست وی در ممنوعیت کشورها شامل عربستان سعودی نمی شود، کشوری که حامی ایدئولوژی های رادیکال و تروریسم در سراسر جهان است.

وی در ادامه تصریح کرد: هدف ترامپ از ممنوع کردن ورود مسمانان به امریکا، راضی نگه داشتن طرفداران رئیس جمهور امریکا است، افرادی که به او رای داده اند. این دستور می تواند برای نشان دادن این مساله باشد که ترامپ قوی است و قدرت دارد. این می تواند به خاطر خودخواهی ترامپ باشد. واقعیت این است که این ممنوعیت مسلمانان است ولی شامل همه مسلمانان نمی شود. بنابر این سئوال برانگیز است.

ترامپ ورود اتباع سوریه و شش کشور دیگر یعنی ایران، عراق، سودان، لیبی، سومالی و یمن را حداقل به مدت 90 روز ممنوع اعلام کرده است.

این وکیل آمریکایی افزود: کشورهایی که منافع تجاری در امریکا دارند، شامل این ممنوعیت سفر نشده اند چرا که مقام های آمریکایی برای منافع مالی خود اولویت قائل هستند نه برای امنیت ملی آمریکا.

لیلا منصوری در ادامه اظهار داشت: به همین دلیل این ممنوعیت عادلانه نیست. این یک ممنوعیت منطقی و برابر نیست و نشان می دهد که هر کجا که امریکا منافع تجاری داشته باشد، آنها به فکر سود و بهره مالی هستند نه امنیت ملی کشور. هفت کشوری که اتباع آنها از ورود به امریکا منع شده است، حتی یک شهروند آنها نیز یک حمله تروریستی در امریکا انجام نداده است.

وی افزود: دستور ترامپ ادعا می کند که از مردم امریکا در برابر تهدید تروریسم حفاظت می کند ولی او کشورهای نادرستی را انتخاب کرده است زیرا عربستان سعودی که حامی اصلی تروریسم در سراسر جهان است، از این فهرست مستثنی شده است. این ممنوعیت نمی تواند کشور ما را امن تر کند چرا که همه گزارش ها نشان می دهد که عربستان سعودی یک حامی بزرگ ایدئولوژی های رادیکال و تروریسم در سراسر جهان است. اکثر هواپیماربایان 11 سپتامبر 2001 از عربستان سعودی بودند، چرا سعودی ها بخشی از این ممنوعیت سفر نیستند اگر واقعا ترامپ نگران امنیت ملی بوده است؟

این وکیل مهاجرت در امریکا تصریح کرد: نکته دیگر این است که ترامپ با وزارت خارجه یا وزارت امنیت داخلی و کسانی که کارشناس این مساله هستند و هر روز با آن برخورد می کنند، مشورت نکرده است. شما می دانید که رئیس جمهور مسئول مشورت با کارشناسان است، و باید پیش از اجرای سریع چیزی، درباره آن فکر کند. منظور من این است که با صدور این فرمان، با بحران روبرو شده ایم.

 

وی در ادامه گفت: عربستان سعودی میلیون ها دالر به گروه های لابی کننده در امریکا می دهد، بنابر این آنها باید از منافع خود دفاع کنند. این مساله ای قطعی است و نمی تواند تغییر کند. من بر این باورم که قطری ها و اماراتی ها پول زیادی را به گروه های لابی کننده در امریکا می دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала