"سایه ترامپ "بالای مالت

© AFP 2023 / John Thys"سایه ترامپ "بالای مالت
سایه ترامپ بالای مالت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبران اتحادیه اروپا که در نشست این سازمان در پایتخت مالت ولیتا جمع شده بودند،در مورد چشم انداز توسعه روابط با دولت جدید ایالات متحده نگران بودند.

به گزارش سپوتنیک به نقل از Politico،روابط ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا که قبلآ گلگون به نظر میرسید،در حال حاضر، عدم قطعیت غیر معمول حاکم است.جزف موسکات نخست وزیر مالت و ریس شورای اتحادیه اروپا پس از نشست  در یک کنفرانش مطبوعاتی گفت:که کشور های عضو اتحادیه اروپایی در مورد برخی از تصمیم گیری های دولت جدید ایالات متحده امریکا  نگران هستند. Politico. یاد آور شد که این  قسمی نمایشی بود،که موسکات بلا فاصله مجبور شد تااضافه کند ،که  این اجلاس به هیچ وجه ضد امریکایی نبود.

 در این مقاله گفته شده است،با وجود تمایل به حفظ لهجه بی طرفانه،پنهان کردن این واقعیت،که اولین گام های ترامپ به عنوان ریس جمهور ایالات متحده امریکا، اروپایی ها را  به طورجدی شوکه ساخته است،غیر ممکن بود.به طور خاص ترامپ محدودیت ها را در ورود به ایالات متحده را ،حتی بدون اینکه متحدان اروپایی  راهشدار دهد معرفی کرد،گر چه چند ساعت پیش با نخست وزیر انگلستان ترزا می ملاقات کرده بود.

Politico با نقل از یک مقام ناشناس برتانیایی مینویسد، در این نشست ترزا می از سعی خود برای متقاعد ساختن ترامپ در مورد آنکه اتحادیه اروپایی قوی برای ایالات متحده با ارزش است به همکاران خود خبر داد.

انگلا مرکل در کنفراس مطبوعاتی خود  در مورد ارزش های مشترک و نیاز به تجارت آزاد با اتحادیه اروپا سخن گفت.به نظر نویسندگان این مقاله،کلمات صد راعظم آلمان  یک سیگنال پنهان برای ترامپ بود تا او برای تقسیم بندی اتحادیه اروپا سعی نکند.

برخی از رهبران اروپا  بخصوص فرانسوا اولاند ،از پشتی بانی شان در افزایش هزینه دفاعی  صحبت کردند."اروپا به سازماندهی دفاع  خود نیاز دارد.ما باید توانایی های دفاعی خود را افزایش دهیم". به نظرنویسنده این مقاله ،چنین اظهارات  تلاش آشکار برای پیدا کردن زبان مشترک با ترامپ است که بار ها اعلام کرده است ،که کشور های اروپایی باید تعهدات خود را در هزینه های نظامی به انجام برسانند.  یکی از دیپلمات های حاضر در این رویداد  به نشریه گفت:تعدادی از سیاستمداران اروپایی  در روابط محتاطانه با ترامپ اظهار نظر کردند.در حین زمان در مورد پیدا کردن راه هایی برای همکاری با دولت جدید امریکا صحبت کردند.در خاتمه Politico نوشت ،در حالی که ترامپ  در مورد مهاجران نگران است،اروپایی ها از اقدامات غیر قابل پیش بینی  کاخ سفید نگران هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала