وزیر خارجه افغانستان به مسکو می‌رود

© AFP 2023وزیر خارجه افغانستان به مسکو می‌رود
وزیر خارجه افغانستان به مسکو می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: قرار است روز سه‌شنبه، نودهم ماه دلو، صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، بنابه دعوت رسمی سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، برای انجام یک سفر رسیمی به مسکو برود.

وزارت امور خارجه افغانستان، با اعلام این خبر می‌گوید که صلاح‌الدین ربانی در این سفر خود با سرگی لاوروف همتای روسی خود در باره گسترش روابط و همکاری‌ها میان افغانستان و روسیه در در عرصه‌های سیاسی، تخنیکی، نظامی، اقتصادی، تجارتی، فرهنگی، مبارزه با چالش‌های مشترک امنیتی و مواد مخدر و هم‌چنین حمایت از همدیگر در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی بحث خواهند کرد.
این سفر در حالی انجام خواهد شد که صلاح‌الدین ربانی روز گذشته نیز با الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل ملاقات کرد. در این ملاقات، وزیر امور خارجه افغانستان از همکاری‌های روسیه به افغانستان به ویژه در زمینه اعطای بورسیه‌های تحصیلی و آموزشی برای نیروهای امنیتی، کارمندان دولتی، دانشجویان و کمک تجهیزاتی روسیه به نیروهای امنیتی افغانستان ابراز قدردانی کرد.
در این ملاقات، سفیر روسیه در کابل، به وزیر امور خارجه افغانستان در باره ادامه‌ی همکاری‌های مسکو در حمایت از تلاش‌های دولت افغانستان در راستای تامین صلح و ارتقای ظرفیت‌ها اطمینان داده و از اعطای 185 بورسیه آموزشی برای نیروهای امنیتی و سه‌صد بورسیه تحصیلی به افغانستان خبر داد. وزیر امور خارجه افغانستان در دیدارش با سفیر روسیه در کابل،‌ در باره موافقت مسکو با حذف نام رهبر حزب اسلامی از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز بحث کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала