ایتالیا باید روسیه را به کار در فرمت G8 برگرداند- نخست وزیر اسبق

© AP Photo / Sergey Ponomarevایتالیا باید روسیه را به کار در فرمت G8 برگرداند- نخست وزیر اسبق
ایتالیا باید روسیه را به کار در فرمت G8 برگرداند- نخست وزیر اسبق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رومانو پرودی نخست وزیر اسبق ایتالیا و رییس اسبق کمیته اروپا بدین باور است که ایتالیا باید تمام تلاش‌هایش را برای برگشت فرمت "گروه هشت" با اشتراک روسیه، انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، پرودی در مقاله اش که در روزنامه Messaggero منتشر شده است، نوشته:"فکر میکنم، وظیفه ایتالیا به عنوان رییس "گروه هفت"، انجام تمام تلاش برای بازگشت تدریجی روسیه به فرمت "گروه هشت" می‌باشد. برای احیای روابط با روسیه لازم است این موضع هر چه زودتر اتخاذ کنیم- قبل از اینکه رییس جمهور امریکا این کار را انجام دهد".

به گفته وی، در حال حاضر دعوت روسیه به نشست "گروه هفت" در ماه می یک موضوع امکان پذیر با در نظر داشت اقدامات "غیرمنتظره و تقریباً باورنکردنی" دونالد ترامپ برای احیای روابط با ولادیمیر پوتین، می‌باشد.

سیاستمدار ایتالیایی با قبول وجود دشواری‌های این اقدام، گفت:"نخست از همه باید بدانیم، آیا پوتین می‌تواند بدون تعهد لغو تحریم‌ها علیه روسیه، دعوت نشست "گروه هفت" را بپذیرد.

نخست وزیر اسبق ایتالیا در اخیر افزود:"این ابتکار سیاسی اروپا به نظر من نه تنها لازم بلکه به موقع نیز خواهد بود".

قبل از این پرودی در ماه جنوری از اروپائیان خواسته بود تا تحریم‌ها علیه روسیه را قبل از آنکه رییس جدید ایالات متحده امریکا پیشقدم شود، لغو کنند. این درحالیست که انجنلینو الفانو وزیر امور خارجه ایتالیا نیز چندین بار درمورد لغو تحریم‌ها علیه روسیه و برگشت روسیه به فرمت "گروه هشت" سخن گفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала