چین تماس‌های خود با طالبان را تایید کرد

© Photo / ارگچین تماس‌های خود با طالبان را تایید کرد
چین تماس‌های خود با طالبان را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دینگ زیجون نماینده ویژه چین در امور افغانستان و پاکستان، در گفتگو با اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، تماس‌های این کشور با گروه‌ طالبان را مورد تایید قرار داده است.

آقای زیجون که شام روز گذشته با اشرف‌غنی در کابل دیدار داشت، گفته است که باوجود این تماس‌ها با گروه طالبان، همواره بر مشروعیت دولت افغانستان تاکید داشته است. دینگ زیجون می‌گوید که در این تماس‌ها گروه طالبان را به انجام گفتگوهای صلح تشویق کرده است. نماینده ویژه چین همچنین می‌گوید که با پاکستان نیز روی از سرگیری مذاکرات چهار صلح گفتگو شده است.
دینگ زیجون می‌گوید که چین در نشست‌هایی که در راستای برقراری صلح برگزار شود، در آن شرکت می‌کند. به گفته او، حضور چین در نشست سه‌جانبه مسکو نیز در همین راستا بوده و در آن تاکید شده که در نشست‌های بعدی نماینده دولت افغانستان نیز باید حضور داشته باشد.
اما، اشرف‌غنی می‌گوید که گروه طالبان با عملکردهایش زمینه را برای فعالیت دیگر گروه‌های تروریستی مساعد ساخته و فعالیت این گروه‌ها ثبات چین و دیگر کشورهای منطقه را نیز با خطر مواجه ساخته است.
رییس جمهور افغانستان هرچند از تلاش‌های دولت چین برای تامین صلح قدردانی کرده اما با اشاره به نشست مسکو می‌گوید نشست‌هایی که در باره افغانستان برگزار می‌شود، باید در آن نماینده حکومت افغانستان حضور داشته باشد. آقای غنی تاکید کرده که هدف و آجندای این نشست‌ها باید مشخص باشد.
اشرف‌غنی در عین‌حال تاکید کرده که دولت افغانستان از برای آغاز مذاکرات همواره تلاش کرده در نتیجه این تلاش‌ها با حزب اسلامی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است. رییس جمهور غنی می‌افزاید:‌ »حکومت افغانستان همواره تلاش کرده است تا از طریق گفتگوها از خشونت‌ها جلوگیری کند و در همین راستا ما پیشرفت‌های خوبی در گفتگو با حزب اسلامی داشتیم و این نشان داد که حکومت افغانستان ظرفیت برای گفتگوها را دارد و انتظار داریم که طالبان هم این پیام را درک کرده باشند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала