اشرف‌غنی به نیروهای امنیتی هشدار داد

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، بدنبال انتشار گزارش سالانه سازمان ملل متحد در مورد میزان تلفات غیرنظامیان در سال 2016 میلادی، به نیروهای امنیتی این کشور هشدار داده می‌گوید که هرگاه در حفاظت از جان غیرنظامیان سهل‌انگاری کنند مورد بازپرس قرار خواهند گرفت.

آقای غنی در بیانیه‌ای گفته است: «نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در تمام عملیات‌ها حد‌ اکثر دقت را برای حفظ جان افراد ملکی به کار گیرند و در صورتی‎که افرادی مرتکب سهل‌انگاری شوند، مورد بازپرس قرار خواهند گرفت.»

رییس‌جمهور غنی در این بیانه هم‌چنین گفته است که دولت افغانستان حفاظت از جان و مال غیرنظامیان را به عنوان یکی از اهداف اساسی در صدر برنامه‌های دارای اولویت خود قرار داده است. او تاکید کرده درصورتی در نتیجه فعالیت نیروهای امنیتی به غیرنظامیان آسیبی برسد، این حادثه مورد تحقیق جدی قرار گرفته و اقدامات لازم قضایی و اداری در باره آن انجام می‌شود.

اشرف‌غنی می‌گوید که دولت افغانستان برعکس گروه‌های تروریستی، خود را مسوول حفاظت از جان و مال غیرنظامیان می‌داند و در این زمینه کاملا متعهد به رعایت قوانین است.

اشرف‌غنی در حالی واکنش نشان می‌دهد که سازمان ملل متحد قبل از ظهر امروز با انتشار گزارش سالانه خود، از کشته و زخمی شدن نزدیک یازده هزار و پنج‌صد تن از غیرنظامیان در نتیجه منازعات مسلحانه در سال 2016 خبر داد. براساس این گزارش، شصت و یک درصد این تلفات به گروه‌های مسلح مخالف دولت و بیست و چهار درصد آن به نیروهای امنیتی افغانستان و بین‌المللی نسبت داده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала