دبیر کل سازمان ملل: «دولت اسلامی» تاکتیک خود را تغییر می دهد

© AP Photo / Steven GovernoПортугальский политик и новый Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерриш
Португальский политик и новый Генеральный секретарь ООН Антониу Гутерриш - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آنتونیو گوترز دبیر کل سازمان ملل گفت، با وجود این واقعیت که مبارزه با گروه تروریستی «دولت اسلامی» در سال های اخیر نتایج مثبت داده است، اما تهدید اقدامات تروریستی شبه نظامیان همچنان بالا می باشد.
Новоизбранный президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی تیلیفونی ترامپ با دبیر کل جدید سازمان ملل متحد

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترز دبیر کل سازمان ملل گفت:- "با وجود این واقعیت که مبارزه با گروه تروریستی «دولت اسلامی» در سال های اخیر نتیجه خوبی داده است، اما تهدید اقدامات تروریستی شبه نظامیان این گروه همچنان بالا می باشد".

به گفته وی، این گروه فعالیت های تروریستی خود را در بیرون از مناطق درگیری در کشورهای دیگر با استفاده از عوامل نفوذی خود انجام خواهد داد. این حملات می تواند بر میدان هوایی ها و هواپیماها صورت بگیرد.

دبیر کل سازمان ملل هشدار داد، که تروریست ها به طور فزاینده ای با استفاده وسایل اطلاعات جمعی با طرفداران خود ارتباط برقرار می کنند و همچنین این تروریست ها از وب سایت به اصطلاح «تاریک» پیام های فوری خود را به آنها می فرستد.

گوترس گفت: حدود 80 درصد بودجه گروه تروریستی «دولت اسلامی» از طریق فروش نفت و گاز و همچنین اخاذی ها و باجگیری ها تامین می شود. بنابراین در سال 2016 این گروه تروریستی تنها از طریق فروش هایدروکاربن ها که عمدتا از ولایت دیرالزور سوریه بدست می آید 260 میلیون دالر دریافت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала