تعداد قربانیان برف و سرمای اخیر در افغانستان به 119 تن رسید

© REUTERS / Mohammad Ismailتعداد قربانیان برف و سرمای اخیر در افغانستان به 119 تن رسید
تعداد قربانیان برف و سرمای اخیر در افغانستان به 119 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

براساس گزارش شفقنا افغانستان- همزمان با افزایش قربانیان برفباری های اخیر در افغانستان تا 119 تن کشته و 89 زخمی، مقام های مسوول از بازگشایی برخی راه های عمده و تسریع روند کمک رسانی به آسیب دیدگان خبر می دهند.

روز گذشته ویس احمد برمک وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در یک نشست خبری مشترک با شماری دیگر از مقامات مسوول، در مورد آخرین آمار قربانیان و زخمی شدگان ریزش برف صحبت کرد.

وی گفت که 72 ساعت گذشته، 119 تن بر اثر بارش برف سنگین و برفکوچ، در مناطق مختلف کشور کشته و حدود 89 تن دیگر زخمی شده اند.

آقای برمک درعین حال از تلف شدن بیش از 400 راس مواشی دراین مدت خبر داد و افزود که دست کم 190 خانۀ مسکونی تخریب و ۲۳ خانۀ دیگر نیز آسیب دیده است.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی تصریح کرد که ریزش برف اخیر در چند سال گذشته در کشور، بی سابقه بوده و در برخی مناطق ارتفاع برف، بین 80 سانتی تا سه متر بوده است.

وی افزود: نهادهای دولتی، همزمان با کمک رسانی به آسیب دیدگان و نیازمندان، روند پاک کاری راه های ارتباطی را نیز آغاز کرده اند و احتمال می رود چندین روز طول بکشد.

محمود بلیغ سرپرست وزارت فواید عامه نیز گفت: "ما از قبل آمادگی کامل داشتیم و خوشبختانه پس از برفباری، بیش از 80 نفر از کوتل حاجیگک و 150  تن در کوتل درازقُل این ولایت و بیش از 30 نفر در خم کوتل ولایت سرپل نجات داده شدند. به گفته وی بیش از 500 تن دیگر در راه زابل گیرمانده بودند، بعد از ۱۲ ساعت تلاش خستگی ناپذیر به جاهای مصون منتقل شدند."

وی افزود که از روز گذشته تا کنون شاهراه های سالنگ، کابل-کندهار، کابل-جلال آباد، گردیز-خوست و کابل-بامیان، پاک کاری و به روى تردد وسایط نقلیه بازگشایی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала