2016، کشنده ترین سال برای کودکان

© Photo / کسرا2016، کنشده‌ترین سال برای کودکان
2016، کنشده‌ترین سال برای کودکان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: دفتر بین‌‌المللی حمایت کودکان، بدنبال انتشار گزارش سازمان ملل متحد در باره میزان تلفات غیرنظامیان به ویژه کودکان در افغانستان، شدیدا ابراز نگرانی کرده و 2016 را به عنوان «کشنده‌ترین» سال برای کودکان در افغانستان یاد کرده است.

انا ماریا لاکسین رییس دفتر حمایت از کودکان در افغانستان، در بیانیه‌ای خواستار توجه جدی طرف‌های درگیر جنگ به حفاظت از جان کودکان شده و می‌گوید: «ارقام داده شده واقعا تکان دهنده است و نمایانگر ضعف جدی در راستای محافظت از سلامت و امنیت کودکان است. در سال گذشته در افغانستان تقریبا 1000 کودک جان شان را در نتیجه منازعه از دست دادند. این یعنی تقریبا 3 کودک در روز قربانی جنگ می‌شوند.» وی هم‌چنین می‌افزاید: «این به هیچ صورت قابل قبول نیست. کودکان قربانیان بی گناه منازعه اند و به هر قیمتی باید از آنها محافظت شود. محافظت از کودکان در هر شرایطی قطعی است.»

سازمان ملل متحد در گزارشی که روز دوشنبه منتشر کرد، گفت که در جریان سال 2016 میلادی در نتیجه منازعات مسلحانه در افغانستان، ۹۲۳ کودک کشته و دو هزار و پنج‌کودک دیگر زخمی شده‌اند. این گزارش از افزایش بیست و چهار درصدی تلفات کودکان در افغانستان خبر داده است.

دفتر بین‌المللی حمایت از کودکان در افغانستان می‌افزاید که این تلفات در حالی به کودکان وارد شده است که هم اکنون 3.9 میلیون تن از شهروندان این کشور نیازمند کمک‌های بشردوستانه و انسانی هستند.

خانم لاکسین می‌افزاید: «وضعیت انسانی در جریان ۱۲ ماه گذشته در بسیاری از مناطق افغانستان به صورت قابل توجهی بدتر شده با پایان فصل زمستان و شروع فصل جنگ احتمال بدتر شدن وضعیت در ماه‌های آینده می‌رود.» وی در عین‌حال تاکید کرده است: «افغانستان در یک وضعیت حساس قرار دارد و نیاز به کمک‌های بین‌المللی بیشتر است.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала