خودداری اعضای خارجی گروه داعش از اشتراک در عملیات جنگی

© AP Photo / Militant Websiteخودداری اعضای خارجی گروه داعش از اشتراک در عملیات جنگی
خودداری اعضای خارجی گروه داعش از اشتراک در عملیات جنگی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن پست: اعضای خارجی داعش از اشتراک در اقدامات جنگی خودداری می کنند.

واشنگتن پس با استناد به اسناد " مشکل مبارزان"  که در اختیار ارتش عراق قرار گرفته است، می نویسد، اعضای خارجی گروه تروریستی "دولت اسلامی" شروع به نافرمانی کرده و از اشتراک در عملیات های جنگی خود داری می ورزند.

به گفته این منبع، اسناد مذکور پس از تصرف یکی از پایگاه های داعش در موصل توسط ارتش عراق بدست آمد که نشان میدهد نافرمانی در صفوف جنگجویان خارجی در گروه تروریستی داعش دسته بندی شده و این اسناد مربوط به 14 جنگجوی خارجی می باشد.

این روزنامه با استناد به داده های مرکز بین المللی مبارزه با تروریزم در لاهه، بیش از چهار هزار جنگجوی خارجی، کشورهای اروپایی را به منظور سفر به عراق و سوریه ترک کرده و تنها یک سوم آنها باز گشته اند. در حال حاضر کشته شدن 14 فیصد آنها تایید و مکان بود و باش دیگر آنها همچنان نا مشخص باقی مانده است.

به گفته آیمن التمیمی   (Aymenn al-Tamimi)، تحلیلگر مسائل مربوط به گروه های مسلح، بسیاری از جنگجویان خارجی به خوبی درک کردند که عضویت در گروه تروریستی داعش چیزی که آنها تصور می کردند، نبوده است.

مهند التمیمی یکی از فرماندهان نیروهای خاص عراق گفت: اسنادی پیدا شده که امنتاع ورزیدن جنگجویان خارجی از اشتراک در جنگ را نشان میدهد. به گفته وی، عدم اشتراک آنها در جنگ نشان میدهد، که آنها به خوبی درک کرده و این سازمان — و اسلامی  که آنها فکر می کردند نبود و کاملا دروغ می باشد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала