زنان عربستان، شوهر غیر سعودی می‌خواهند

© REUTERS / Faisal Al Nasserزنان عربستان، شوهر غیر سعودی می‌خواهند
زنان عربستان، شوهر غیر سعودی می‌خواهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از زنان عربستانی با به راه انداختن کمپین خواستار تحریم ازدواج با مردان آن کشور و پذیرش درخواست ازدواج مردان غیر عربستانی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، کاربران عربستانی با ایجاد کمپین تحت عنوان #سعوديات_نريد_الزواج_بأجنبي (ما زنان عربستان خواستار ازدواج با مردان غیرعربستانی هستیم) در شبکه های اجتماعی تویتر و فیسبوک به انتقاد از محدودیت های قانونی در این زمینه پرداخته اند. این کمپین با استقبال کاربران شبکه های اجتماعی مواجه و به طور گسترده ای منتشر شده و شمار زیادی از کاربران به آن پاسخ مثبت گفته اند.
کاربران مذکور از محدودیت های قانونی و عادات قبیله ای بر سر ازدواج زنان عربستانی با مردان تبعه سایر کشور به شدت انتقاد کردند.
در این کمپین، کاربران به تبادل نظر درباره موضوع پرداختند و برخی از آنها تعامل مردان عربستانی با زنان را خشک و گاهی تحقیرآمیز دانستند و اظهار داشتند مردان سایر کشورهای عربی با زنان به روش متمدن و مبتنی بر مشارکت و نه سلطه طلبی تعامل می کنند.
مخالفان این کمپین در این باره معتقدند که مردان غیر عربستانی با ازدواج با زنان تبعه این کشور در پی دستیابی به اموال آنها و ثروتمند شدن هستند و در این باره از 17 شرط تعیین شده توسط دولت عربستان برای دادن ااجازه ازدواج شهروندان مرد و زن این کشور با اتباع سایر کشورها دفاع کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала