در مسابقات دو ماراتن «ژئوپارک تریل» یک دونده افغانستانی شرکت می کند

© AP Photo / Paul Nestor92-летняя Harriette Thompson участвует в марафоне в Сан-Диего
92-летняя Harriette Thompson участвует в марафоне в Сан-Диего - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر مسابقات دو مارتن ژئوپارک قشم ایران گفت: بیش از 150 دونده ماراتن از سراسر ایران به همراه سه دونده از کشورهای فرانسه، اسپانیا و افغانستان در مسابقه ژئوپارک تریل با شعار «با دویدن کشف کُن» با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حمیدرضا محسن پور مدیر مسابقات دو مارتن ژئوپارک قشم در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بیش از 150 دونده ماراتن از سراسر ایران به همراه سه دونده خارجی از کشورهای فرانسه، اسپانیا و افغانستان در روز پنجشنبه 21 دلو در مسابقه ژئوپارک تریل یا دو طبیعت با شعار «با دویدن کشف کُن» مسیر 27 کیلومتری روستای سلخ تا بام قشم را طی خواهند کرد.

Сборная Афганистана по крикету в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان
شکست تیم کرکت بنگلادیش در مقابل تیم افغانستان

وی با بیان اینکه جزیره قشم برای نخستین بار در بین کشورهای دارای ژئوپارک این مسابقات را برگزار خواهد کرد افزود: ورزشکاران در این مسابقه هیجان انگیز از ساعت هفت صبح مسیر را از روستای سلخ آغاز و با عبور از روستاهای گامبرون، دوربنی، دره تندیس‌ها و صعود روی بام قشم، مسیر را طی نموده و مجدد به سمت روستای سلخ باز می گردند.

مدیر ژئوپارک قشم با اشاره به اینکه این مسابقه با همکاری معاونت فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، ژئوپارک قشم، هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی قشم، هیئت دو و میدانی و هیئت موتور سواری و موترسواری و هلال احمر قشم برگزاری می شود تصریح کرد: این رویداد مهم (ژئوپارک تریل) می تواند با قرار گرفتن در تقویم رسمی ایران در سال آینده میزبان بیش از 600 ورزشکار از ایران و دیگر کشورهای جهان باشد. 

محسن پور در پایان خاطر نشان کرد: سه هزار دالر جایزه این دوره از مسابقات است که به 5 نفر اول آقایان و 5 نفر اول بانوان به ترتیب 500، 400، 300، 200 و 100 دالر وجه نقد و برای خرید وسایل ورزشی هم به ترتیب 10 میلیون ریال، 700 هزار، 500 هزار، 300 و 200 هزار ریال اهدا خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала