هر وقتی که پراشنکه سفر های به غرب انجام می دهد، قبل از این سفر ها گلی را به آب می دهد

© AFP 2023 / Sergei SupinskyПрезидент Украины Петр Порошенко
Президент Украины Петр Порошенко - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ: من هنوز درست نمی داند که در شرق اوکراین چه می گزرد

در ین هفته دو لیدر مقامات بلندپایه اوکراین یولی تیماشنکه و پیوتر پراشنکه در رقابت توجه و کسب اعتماد دونالد ترامپ قرار گرفتند. وزیر خارجه اوکراین پاول کلیمکین با خوشحالی اعلان نمود که رییس جمهور پیوتر پراشنکه با دونالدترامپ صحبت تلفنی انجام داد٬ به گفته وی ایشان در فضای خوب با هم صحبت نمودند و لیدر حزب «باتکیفشینه» اوکراین یولی تیماشنکه یکی از رقبای سرسخت پراشنکه با غرور تمام اعلان نمود: من از جمله سیاست مداران برجسته اوکراین اولین شخص هستم که با دونالدترامپ ملاقات نمودم ٬ این اعلامیه وی در کیف مانند انفجار بود ٬ در سایت های اجتماعی دفعتآ خبر های با کاریکاتور های وی نشر شد که تیماشنکه با ترامپ در دهن دروازه تشناب مردانه روبروشدند ٬ ژورنالیست اخبار « حقیقت اوکراین» از تیماشنکه پرسید که آیا واقعا شما ترامپ را در دهن دروازه تشناب انتظار داشتید؟ تیماشنکه با غضب جواب داد که همه این شایعات بد را در مورد ملاقات من با ترامپ پراشنکه و اطرافیون وی دامن می زنند٬ تا بدین ترتیب اهمیت این ملاقات را پایین بیاورند. وی گفت که من چانس آورد م که با سایر شخصیت های رده اول امریکا نیز دیدار مختصری انجام دهم. ترامپ شخصآ به من وعده نمود که اوکراین را تنها نمیگذارد ٬ تیماشنکه اظهار نمود: «ترامپ دقیقآ می داند که در اوکراین چه می گذرد» ٬ در حالی که دونالد ترامپ در مصاحبه Fox News خود اظهار نمود:"من هنوز درست نمی داند که در شرق اوکراین چه می گزرد".
دلایل تشنجات اخیر در اوکراین: هر وقتی که پراشنکه سفر های به غرب انجام می دهد، قبل از این سفر ها گلی را به آب می دهد. برای پراشنکه تقریبآ به یک عنعنه تبدیل شده که پیش از سفر هایش به کشور ها غرب باید اول آتش جنگ را در شرق اوکراین شعله ور سازد و دود آنرا به مشام رهبران غرب برساند.
این بار نیز در اوان سفرش به برلین چنین عمل نمود. دیروز پوتین با انجلا مرکل صحبت تلفنی آنجام داد. پوتین به مرکل خاطر نشان نمود تا به مشاهدات و گذارشات ناظرین سازمان امنیت و همکاری در اروپا توجه دقیق نماید و همچنان اظهارات حکومت کیف را مبنی بر تحکیم مطلق حاکمیت شانرا در دنسک و دنباس را نادیده نگیرد ٬ چیزی که با توافق نامه های مینسک که مرکل ٬ پراشنکه ٬ پوتین و اولاند امضا نموده بودند ٬ کاملآ مغایرت دارد و در نتیجه هر دو جانب تاکید نمودند که باید موافقت نامه های مینسک عملی گردد.
به نظر می رسد که یگانه راه بیرون رفت از معضله اوکراین تغییر رژیم الیگارشی در اوکراین است. در این کشور خوشبختانه "حزب صلح" یعنی نیروها سیاسی کشور که حاضراند صلح درین کشور برقرار شود و مناسبات نیک با همسایگان شان مخصوصآ روسیه داشته باشد ٬ وجود دارد٬ اما متاسفانه این نیرو ها "حزب صلح" دراوکراین هنوز از توان لازم برخوردار نیستند تا به تمام معنی عرض اندام نمایند.
این بود فشرده مطلب بود، برای معلومات بیشتر درذیل کلیک کنید و بشنوید:

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала