غنی: حکومت اراده قوی به برگزاری انتخابات دارد

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان، می‌گوید که حکومت وحدت ملی به برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی اراده قوی دارد.

آقای غنی که در نشستی به منظور بحث روی آمادگی‌ها در باره انتخابات با حضور کمیشنران انتخاباتی،‌ نماینده سازمان ملل و برخی از سفرای کشورهای خارجی صحبت می‌کرد، گفت که انتخابات آینده باید شفاف برگزار شود.

او در عین‌حال گفت که حکومت برای انجام اصلاحات و برگزاری انتخاباتی تعهد قوی دارد و کمیسیون انتخابات باید تقسیم‌بندی و برنامه‌های مشخصی را روی دست گیرد. وی تاکید کرد که
لازم است کمیسیون مستقل انتخابات اصلاحات سازمانی، تقویم انتخابات و فهرست نیازمندی‌های آن نهاد را تنظیم نماید تا کارها بدون وقفه انجام پذیرد. به گفته آقای غنی، کمیسیون مستقل انتخابات برنامه‌ها و امکانات را باید به شکلی تنظیم و تدارک نماید که هم سبب کاهش هزینه گردد و هم پایدار باشد.

اشرف‌غنی گفت که یک کمیته متخصص در بخش تکنالوژی تشکیل گردد تا با استفاده از تکنالوژی مدرن شفافیت انتخابات بیشتر تضمین شود.

رییس جمهور افغانستان از همکاران بین المللی این کشور نیز خواست تا اقدامات و کمک‌های شان را در باره انتخابات آینده طوری تنظیم و اجرا کنند که از قوام و دوام بیشتری برخوردار باشد.

او در عین حال هشدار داده که هرگاه براساس قانون جدید انتخابات، هرکسی که مرتکب فساد، تقلب و تخطی در روندهای انتخابات گردد، مورد تعقیب عدلی و قضایی قرار خواهد گرفت.
رییس‌جمهور گفت که حکومت تعهد مالی خود را به ارزش ۳۰۰ میلیون دالر به‌خاطر برگزاری انتخابات پیش رو تدارک دیده‌ است و این مبلغ به دست‌رس کمیسیون مستقل انتخابات قرار خواهد داد.

اشرف‌غنی می‌گوید که دولت باید بنیادها و معیارهایی را در عرصه انتخابات مشخص سازد تا انتخابات‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ براساس همین معیارها برگزار شود.

 داکترعبدالله عبدالله رییس اجراییه نیز می‌گوید که حکومت برای برگزاری انتخابات اراده جدی دارد. وی گفت که تاکید حکومت بر آوردن اصلاحات سازمانی در کمیسیون‌های انتخاباتی بوده که مطابق پلان‌ها باید عملی گردد.

در همین‌حال، محمدسرور دانش معاون دوم رییس‌جمهور می‌گوید که برای برگزاری انتخابات فرصت و زمان کمی باقی مانده است. او از کمیسیون انتخابات خواست تا تقویم انتخابات را مشخص و برای مردم اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала