قاری منیب، عامل اصلی حمله دهمزنگ و مسجد باقرالعلوم کشته شد

عضو شوید
اسپوتنیک، کابل: قاری منیب یکی از فرماندهان برجسته گروه تروریستی داعش در افغانستان به قتل رسییده‌ است.

دفتر ریاست جمهوری با اعلام این خبر می‌گوید که این فرمانده ارشد گروه تروریستی داعش در یک عملیات ضد تروریستی از سوی نیروهای امنیتی افغانستان و حمایت قاطع، در ولسوالی اچین ولایت شرق ننگرهار به قتل رسیده است.

به گفته دفتر ریاست جمهوری، این عملیات به تاریخ سیزدهم ماه دلو، هشت روز قبل به قتل رسیده است. دفتر ریاست جمهوری می‌افزاید که بررسی‌ها نشان می‌دهد که فرد کشته شده قاری منیب است.

دفتر ریاست جمهوری می‌افزاید که قاری منیب ضمن ارتکاب جرایم گسترده علیه باشندگان ولسوالی اچین و برخی از مناطق دیگر افغانستان، از سازمان دهندگان اصلی حملات تروریستی در دوم اسد بالای معترضان جنبش روشنایی در دهمزنگ کابل، حمله بالای مسجد باقرالعلوم از مساجد مربوط به شیعیان در غرب کابل و همچنین حمله بالای کارمندان نیپالی یک شرکت خصوصی در کابل بوده است.
به گفته دفتر ریاست جمهوری افغانستان، عملیات قتل قاری منیب به دستور اشرف‌غنی رییس‌جمهور و شورای امنیت ملی از سوی نیروهای امنیتی داخلی و بین‌المللی مستقر در افغانستان صورت گرفته است.

اشرف‌غنی پس از کشته شدن قاری منیب گفته است: «آنانی‌که علیه ملت ما دست به جنایت می‌زنند، از پنجه عدالت فرار کرده نمی‌توانند، یا در محکمه عادلانه و یا هم در اثر حملات نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی کشور به سزای اعمال شان خواهند رسید.»

در حمله دوم اسد در دهمزنگ کابل که مسوولیت آن را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت،‌ نزدیک به پنج‌صد نفر کشته و زخمی شدند. هم‌چنین در حمله بالای عزاداران امام حسین در مسجد باقرالعلوم نیز ده‌ها تن از شیعیان افغانستان کشته و زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала