خانواده ذکی عبده خواهان پیگیری روند ترور وی شده اند

© Flickr / bm1632خانواده ذکی عبده خواهان پیگیری روند ترور وی شده اند
خانواده ذکی عبده خواهان پیگیری روند ترور وی شده اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الحاج محمد عبده نماینده مردم بلخ در پارلمان کشور در پی شهادت برادرش محمد ذکی عبده سکرتر سوم کنسولگری افغانستان در پاکستان خواستار روشن شدن تمام ابعاد این حمله تروریستی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پیام آفتاب، الحاج محمد عبده در مصاحبه با رسانه ها در رابطه با شهادت برادر دیپلماتش محمد ذکی عبده گفت:"ما خواهان عدالت هستیم، این عمل یک عمل ترویستی است، از دولت افغانستان تقاضامندیم تا تمام زوایایی این قضیه را همه جانبه بررسی کند و از وزارت خارجه میخواهیم تا بیشتر ابعاد این عمل مرگبار را روشن کند. هیچگونه عمل جنایی شخصی نبوده شهید ذکی عبده جوان خوش اخلاق وخوش برخورد بود و با هیچ کس دشمنی شخصی وغیره نداشت، نباید جناب زاخیلوال اظهارات قبل از وقت را میکرد".
آقای عبده افزود:"ما این قضیه را جدی پیگیری میکنیم تا ابعاد این حمله جنایتکارانه روشن و واضح شود.ما خواهان انتقال عامل این قضیه از پاکستان به افغانستان ایم، قاتل باید به محکمه کشانیده شود".
محمد ذکی عبده سکرتر سوم کنسولگری افغانستان در کراچی از دیپلمات های جوان و تحصیلکرده افغانستان در 18 دلو  هنگام ورود به ساختمان کنسولگری با تیراندازی  یکی از نگهبانان این اداره به شهادت رسید.
عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان در همان ساعات نخست این رویداد را خصومت شخصی اعلام کرد.
تحقیقات در این زمینه آغاز شده و حیات الله مضنون اصلی این حمله نیز دستگیر شده است. همچنین هیاتی از وزارت خارجه افغانستان برای بررسی بیشتر زوایانی این حمله مرگبار به پاکستان فرستاده شده است.
پیکر این دیپلومات افغان با حضور صدها نفر از اقشار مختلف مردم در مزارشریف تشییع و به خاک سپرده شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала