داعش در افغانستان حضور ندارد

© Photo / U.S. Armyداعش در افغانستان حضور ندارد
داعش در افغانستان حضور ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق امنیت ملی افغانستان براین باور است که گروه تروریستی داعش در افغانستان وجود ندارد و تنها گروهک‌هایی با دستور پاکستان در این کشور عملیات‌هایی انجام می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «امرالله صالح» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت که داعش در افغانستان وجود ندارد. گروهک‌ها و هسته‌های بسیار کوچکی تشکیل شده‌اند که به دستور پاکستان حملات مشخصی را انجام می‌دهند.
صالح افزود: داعش هم‌اکنون تحت فشار نظامی قرار دارد و توانایی برنامه‌ریزی حملات بیرون از پایگاه اصلی خود را ندارد. نباید دنبال اشباح برویم. دشمن‌شناسی یکی از شروط‌ پیروزی است. رده‌های بالای اطلاعات افغانستان حرف بنده را درک می‌کنند.
این اظهارات در حالی انجام شده که سه‌شنبه هفته جاری یک حمله انتحاری در نزدیکی دادگاه عالی افغانستان 20 کشته و 40 زخمی برجا گذاشت و مسئولیت این حمله را گروهی موسوم به داعش برعهده گرفت.
وزارت امور خارجه امریکا نیز سال گذشته اعلام کرده بود تاکنون شواهدی مبنی بر حضور مستقیم گروه تروریستی داعش در افغانستان و یا حمایت گروهی و یا گروه‌هایی در این کشور وجود ندارد.
«جان نیکلسون» فرمانده نیروهای ناتو و امریکایی در افغانستان، نیز گفته بود که مردم افغانستان گروه تروریستی داعش را کاملا رد می‌کنند و فعالیت و رفتار این گروه به صورت کامل مخالف فرهنگ مرد افغانستان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала