کوشش حرکت اسلامی ازبکستان برای اسکان صدها خانواده حامی تروریسم در شمال افغانستان

© Sputnik / Utarbekovکوشش حرکت اسلامی ازبکستان برای اسکان صدها خانواده حامی تروریسم در شمال افغانستان
کوشش حرکت اسلامی ازبکستان برای اسکان صدها خانواده حامی تروریسم در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پسر رهبر حرکت اسلامی ازبکستان تلاش می‌کند تا برای گسترش حضور این گروه دستکم ۵۶۰ خانواده ازبکستانی و پاکستانی را در مناطق مرزی شمال افغانستان مستقر کند.

به گزارش اسپوتنیک، فرزند «طاهر یولداش» پسر رهبر حرکت اسلامی ازبکستان که هفته گذشته وارد ولایت «سرپل» شده است برای اسکان بیش از 560 خانواده ازبکستانی و پاکستانی در مناطق مرزی ولایت‌های «سرپل» «فاریاب» و «جوزجان» تلاش می‌کند.
گفته می‌شود این خانواده‌ها در شهرستان‌های «گرزیوان» و «بلچراغ» در ولایت فاریاب، شهرستان‌های «قوش‌تپه» و «درزاب» و شهرستان «صیاد» در ولایت سرپل مستقر شده‌اند.
«رحمت‌الله ترکستانی» فرمانده پولیس ولایت جوزجان به «سلام‌وطندار» گفت: پسر طاهر یولداش برای سازماندهی افراد وابسته به داعش و تشویق طالبان برای پیوستن به این گروه آمده است، نیروهای امنیتی افغان آماده سرکوب این گروه هستند.
از سوی هم «رحمت‌الله حشر» فرماندار شهرستان «درزاب» نیز اسکان صدها خانواده جدید در برخی از مناطق این شهرستان را تائید می‌کند.
فرماندار شهرستان درزاب گفت که «داملا نادر الملک» از فرماندهان حرکت اسلامی ازبکستان در منطقه «لولاش» شهرستان «کوهستانات» ولایت فاریاب حضور دارد که برای جذب طالبان به افراد وابسته به داعش تلاش می‌کند.
ولایت‌های شمالی افغانستان با کشورهای آسیایی میانه و چین مرز دارند که وجود افراد وابسته به داعش و سایر گروه‌های تروریستی نگرانی شدید این کشورها را در پی داشته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала