اروپا به مهاجر نیاز دارد

© AFP 2023 / THIERRY CHARLIERفدریکا موگرینی
فدریکا موگرینی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اروپا با جمعیت رو به پیری‌ خود به مهاجران نیاز دارد و تنها از طریق همکاری و نه سیاست بستن درهای خود می‌تواند بحران مهاجرت را حل و فصل کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به استناد از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره عنوان کرد: من معتقدم اروپایی‌ها باید متوجه شوند که ما برای اقتصادمان به مهاجرت نیاز داریم؛ چرا که سن جمعیت قاره ما رو به پیری است. از آغاز سال میلادی جاری، حدود 8500 تن برای ورود به اتحادیه اروپا در آب‌های اطراف این قاره رها شدند و توانستند خود را به سواحل قاره سبز برسانند؛ در حالی که در میان این جمعیت دست‌کم 227 تن کشته یا مفقود شده‌اند.
موگرینی در ادامه نشست خود درباره مهاجرت در پایتخت مالت خاطرنشان کرد: آفریقا نیز به نوبه خود باید هزینه قاچاق انسان و آنهایی را که جان خود را در این مسیر از دست می‌دهند، در نظر بگیرد.
وی همچنین اظهار کرد، دست‌کم 4500 تن که اکثر آنها آفریقایی هستند، در سال گذشته در حالی که تلاش می‌کردند از طریق دریا خود را به ایتالیا برسانند، کشته یا مفقود شده‌اند.
این مقام ارشد اتحادیه اروپا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مهاجرت تنها از طریق همکاری و هماهنگی مدیریت خواهد شد و موانع نمی‌توانند راه‌حل یا پاسخ به این بحران باشند.
موگرینی بدون اشاره مستقیم به وعده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا برای ساخت دیوار مرزی با مکسیکو، ادامه داد: نیروهایی در سراسر جهان وجود دارند که رویکرد دیگری را در پیش گرفته‌اند؛ رویکردی که به جای ایجاد همکاری بر اساس ایجاد دیوارها بنا شده است.
وی درباره این رویکرد افزود: اما این مسیر کشورهای اروپایی نیست. اروپا درهای خود را به روی مهاجران نبسته‌ است و نخواهد بست.
موگرینی خاطرنشان کرد: ما باید این تراژدی در دریا و بیابان را خاتمه دهیم. هنوز هر روزه تعداد بسیاری جان خود را از دست می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала